Søndagstema – røyk

Heisann dere! Dagens søndagstema blir gjennomført på en litt annerledes måte. Jeg tenkte det kunne være gøy å diskutere et tema på video, i stedet for å bare skrive om det. Videoen ble i alle fall lang, og det til tross for at jeg kuttet ut en god del. Når det kommer til røyking så har jeg så mye på hjertet at det liksom aldri helt vil ta slutt. Hva jeg har på hjertet får dere høre under her. Håper ikke noen føler seg truffet, for jeg er ikke akkurat snill når det kommer til denne røyken. Men det er fordi jeg har så mye i mot det! Så beklager hvis noen blir irritert for det jeg har å si. Hehe, anywho-how.. Snurr film: 


Hva tenker dere rundt røyk?
Skal jeg fortsette å diskutere søndagstema på film? Eller skal jeg fortsette å skrive? 

25 kommentarer
    1. Jeg har ikke noe spesielt i mot røyking, og har selv prøvd det flere ganger, men når jeg ser hvor utrolig skadelig det er så er det selvfølgelig veldig synd at det faktisk selges så mye røyk og at så mange gjør det/er avhengige av det..
      Du kan gjøre litt begge deler! 🙂

    2. Kunne ikke vært mer enig!! Røykere er egoistiske mennesker (etter min mening), og de burde virkelig ta mer hensyn enn det de gjør. Og en annen ting som irriterer meg er når jeg ser kvinner og menn som røyker mens de har småbarna sine i nærheten. At de holder røyken og tar flere trekk når de går med barnevogn osv… Og selvfølgelig gravide røykere! Fysj!!

    3. Jeg er helt enig med deg Hanna! Røyking er ekkelt og det er ikke bra for deg selv og alle som røyker burde virkelig ta hensyn til de som er rundt dem !
      Jeg syns det var virkelig kult med videoblogg med sødagstema ! 😀

    4. Helt enig i det du sier… har aldri røyket, og kommer aldri til å begynne å røyke heller. For det er som du sier bare negative faktorer ved det. Du kan gjerne fortsette med videoblogg på søndagstemaene, eventuelt variere mellom skriving og videoblogg!
      Bra at du tar opp viktige temaer sånn som dette… 🙂

    5. Helt enig med deg, faren min røyket før men nå har han heldigvis slutta og det er så deilig, for han og alle andre rundt, kanskje du kunne tenke deg å skrive om snus? er litt intressert i høre hva du syns om dette 🙂
      syns som de andre at variasjon mellom skriving og videoblogg er supert:-D

    6. Helt enig! Jeg kommer fra ei lita bygd og her er det mange som synes at det er “kult” å røyke, dessverre.. men det er altså noe jeg IKKE har begynt med, og kunne aldri tenke meg det heller. Jeg er i hvert fall enig i at røykere burde ta hensyn til de rundt. Særlig når jeg er på fest og folk røyker innendørs og det legger seg en sky av røyk inne begynner det å klø i halsen min, og jeg klarer rett og slett ikke være i rommet. Så jeg kunne aaaldri tenke meg å begynne å røyke selv. Og noen tenker kanskje at det ikke er så farlig hvis man bare “festrøyker”, men da ser ikke jeg vitsen med å røyke i det hele tatt? Men det er min mening 🙂

    7. Det verste jeg vet er å være med folk som røyker inne!! Æsj, jeg sitter der og føler at lungene mine blir invadert av alle kjemikalene.. Går selv sykepleiestudiet, så jeg har jo fått med meg hvor skadelig sigaretter faktisk er.. Syns det er sinnsykt respektløst av folk å røyke inne eller i bilen mens ikke-røykere er sammen med dem. Spesielt når jeg sier fra hva jeg syns om det, og sier fra om at det faktisk er skadelig for meg også, så fnyser de bare av meg og kommer med “Du, det er da ikke skadelig for deg da.. Nå får du gi deg” Åhh, blir så sint og frustrert!!

    8. Røyker ikke 😀 har heller ikke tenkt å begynne, kjempe bra video! Er enig i alt du sier, sykt irriterende når de røyker på busstoppet.

    9. Jeg er fullstendig enig i hva du sier selv om jeg røyker selv. Men det er ikke alle røykere som ikke tar hensyn.. Jeg tar alltid hensyn, går vekk fra bussplassen for å røyke, røyker ikke inne og følger alle regler ved sykehus og sånn. Så ikke skjær oss alle under 1 kam 🙂

    10. Samme som Lizzie 🙂 røyker selv men før jeg tenner røyken i bilen når folk sitter på så spør jeg alltid om det er greit før jeg tenner den osv.

    11. Jeg røyka i 7 år.. slutta i fjor, å da røyka jeg 20 sigaretter om dagen.. Jeg fikk spm om jeg skulle slutte å svarte at “jada.jeg slutter 1mars” så 1 mars i fjor slutta jeg ! 🙂 skal ikke starte på igjen heller! klager ikke på å ha vært røykfri i over 1 år 😀

    12. Røyk er fantastisk og herlig og alle burde egentlig røyke! 😀 😀 😀
      Ingenting som å ta en sigg like etter en stor middag for eksempel. Eller når man går rundt og sliter med nervene for et eller annet. Eller hva med når man sliter med søvnproblemer? Ta en røyk, bli trett, vips voila! 😀
      Kommer ingenting skadelig ut av det å ta seg en sigg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg