Litt flaks må man ha!

Jeg har ikke villet klage, så derfor har jeg ikke skrevet noe om det, men i det siste så har jeg hatt skikkelig uflaks. Alt har på en måte gått mot min vei siden jeg kom hjem fra Paris. På mandag skulle jeg starte dagen med trening, og ivrig som jeg er løper jeg ned til bussen. På veien hjem finner jeg ut at jeg har mistet nøkkelen til døra mi. Vi har en liten brikke for å åpne ytterdøren til blokka, og den var sporløst forsvunnet. Den eneste sjangsen jeg hadde på å komme meg inn var å vente på at noen i blokka tilfeldigivis var på vei ut, så jeg kom meg inn i varmen. Når jeg endelig kom meg inn skulle jeg begynne å lage middag, og da klarer jeg å søle ris over hele gulvet. Da kan jeg ikke gjøre annet enn å sette meg ned og telle rolig til 10.

Så brenner jeg rundstykkene og videre ut på kvelden kjenner jeg tendenser til senestrekk i høyre overarm. Jeg går og legger meg og får ikke sove. I morges våkner jeg en time for sent og kommer alt for sent på skolen. Prøver iherdig å holde humøret oppe, og drar hjem for å rydde. For to timer siden drar jeg tilbake til skolen for å møte Jarle (vi skal ha konfirmasjonsundervisning på torsdag) og i det vi planlegger hvem som skal si hva om kjønnssykdommer og sex faller Macen min rett i gulvet. Det var virkelig toppen av kransekaka, nå klarte jeg virkelig ikke noe mer av denne motgangen. Macen lagde en pipelyd og skjermen klikket fullstendig. Det var streker og firkanter overalt. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, og plutselig skrur Macen seg av. Jeg ble så fortvilet at hele konfirmasjonsforbredelsen gikk i vasken. Så jeg tar på meg Goosen og trasker bort til Eplehuset. Der forteller jeg hva som hadde skjedd, og var forbredt på å betale mange tusen i å sende den på reperasjon. Så slo det meg at jeg kanskje ikke fikk til å blogge, eller at jeg kanskje hadde mistet alle bildene fra Paris. Hva skulle jeg ha gjort da?

Uansett, siden dere leser dette her skjønner dere vel at det var ei god ending på visa. Av en eller annen grunn hadde jeg hatt englevakt, for Macen hadde på mystisk vis tålt å falle en meter ned. Han service fyren fikset den i alle fall opp og jeg kunne leve lykkelig i alle mine dager. Haha, neida. Men jeg er utrolig lettet for at Macen overlevde. Dere aner ikke. Hva skulle jeg gjort uten den?

For de som lurer så skal Jarle og jeg ha seksualundervisning for de borgelige konfirmantene i Orkdal på torsdag. Jeg både gruer og gleder meg. Morsomt å bli spurt om å bli med på noe sånt, men samtidlig litt skummelt at jeg skal lære bort noe til 50 ivrige konfirmanter. Er det noen av dere som leser bloggen min som tilfeldigvis skal være der på torsdag?

13 kommentarer

Siste innlegg