Hvor ble det av motivasjonen?

I går hadde jeg masse ideer og setninger til dette innlegget her i hodet, og nå er det som om alle sammen er vasket bort etter den alt for lange dusjen jeg tok i sted. Klarer ikke å komme på alt det jeg tenkte i går, og det irriterer meg litt. Det er i slike stunder man bare skulle stått opp fra senga og satt seg i vinduskarmen og begynt å skrive. Ikke det at det jeg skulle skrive var så utrolig interessant, men det bare irriterer meg sånn at jeg har glemt det. Uansett, det skulle handle litt om hva jeg tenker om trening og kroppen så jeg må vel klare å finne på noe lurt nå også.

Det første jeg vil si er at jeg har mistet motivasjonen litt og nå trener jeg ikke fordi jeg syns det er gøy, men fordi jeg føler at jeg må. Alle personene rundt meg drar på trening, sykler, springer og hopper opp og ned. Jeg føler at hvis ikke jeg gjør det samme, så er jeg dårlig sammenlignet med dem og det vil jeg ikke ha noe av. Skulle helt klart ønske at treningsgleden kom tilbake og at jeg ikke følte det som en plikt. Og nå som sommeren banker på døren er det ikke til å legge skjul på at kroppen blir mer synlig og da vil vel de fleste føle seg bra. Så det er også en faktor som presser litt på. En annen ting er å studiet. Alle sykdommene vi hører om, hvor viktig det er å ha en god helse, måling av sukker- og fettinnhold i blod, gå foran som et godt eksempel.. Det er ikke rart jeg blir litt stressa når alt dette her surrer rundt om i hodet mitt.

Misforstå meg rett forresten. Jeg er ganske så fornøyd med meg selv når jeg kommer hjem sliten fra trening og føler kroppen har jobbet bra. Og når jeg klarer å springe noen ekstra minutter lenger på 3D-mølla eller holde ut litt lenger når jeg tar “båten”. Syns det er gøy å se fremgang, har bare mistet litt perspektiv til hvorfor jeg egentlig trener og da kan motivasjonen lett forsvinne. Men som jeg sa til mamma i sted, det viktigste er at man holder kroppen sunn og at man ikke har et alt for anstrengt forhold til det. Det er lov til å spise en sjokoladebit midt i uka, eller sette av en latedag i kalenderen. Gjør det som føles riktig for deg selv, det er vel poenget.


// Før jeg begynte å trene i høst. Hadde en plan om å ta før og etter-bilder. Foreløpig har det bare blitt før bilder. Haha!

Vet ikke om det i det hele tatt kom noe fornuftig ut av det her. Følte vel bare for å skrible ned noe slik at jeg får et annet perspektiv på tankemåten min. Det er det som er så kjekt med å ha denne bloggen. Jeg lærer noe nytt om meg selv hver dag!

Føler dere kroppspress? 

7 kommentarer
    1. Har selv akkurat meldt meg ut av treningsstuidoet! Tenkter og heller bruke naturen og kanskje litt vekter og matte hjemme. Men kroppspresset er enormt. Selv er jeg litt overvektig, og har alltid slitt med det! Det går ikke EN eneste dag uten at jeg tenker at jeg skulle vært tynnere. Jeg skulle gjort ditt og jeg skulle gjort datt. Tingen er vell at jeg er litt for glad i god mat og godt, og litt for lite glad i og trene. Pluss en viljestyrke lik NULL! Men, nå har jeg i to uker hvertfall holdt meg sunn i ukedagene og prøver så godt jeg kan og trene hjemme 🙂

    2. Ikke lett når man mister motivasjonen. Og det skal ikke føles som press. Prøvd ut forskjellige gruppetimer, eller aktiviteter som tennis, squash, osv. Kanskje du finner noe du liker, og motivasjonen kommer tilbake 🙂 Anbefaler bladet “Shape Up”. Tenk på alle de positive fordelene ved trening, det er jo såå mange.

    3. Jeg synes dette ble et skikkelig bra innlegg jeg, selv om du glemte alt du hadde tenkt å skrive. Du skriver utrolig bra også, ja jeg synes det er mye kroppspress selv om jeg bare er 14 år. Jeg er enig med deg, fine bilder forresten også! :))

    4. Kanskje du kan finne deg en hobby innenfor trening? Som gir litt mer motivasjon 🙂 Kampsport, svømming, fellestimer på treningssenter, innehockey osv osv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg