Paris, here I come

Egentlig hadde jeg gitt ansvaret til Daniel med å lage en liten oversikt over hva vi kan gjøre i Paris, slik at vi ikke er helt lost når vi kommer dit. Men så slo det meg, at jeg må bestandig ha kontroll. Haha, og med tanke på at Daniel kan være bittelitt treg av seg, fant jeg ut at det var best jeg tok saken i egne hender og prøvde å lage en liten Paris guide til oss. Mamma ga meg tips til ting hun mente vi burde få med oss, Unni ga med tips på restauranter, selv fant jeg ut hvor jeg vil på shopping og Ben ga med et tips til hva vi burde gjøre på kvelden. Så var det bare å sette alt dette sammen på et kart og lage en liten oversikt om når man vil gjøre hva.

Det røde hjertet står for hotellet vi skal bo på. Vi bor kanskje et lite stykke unna, men med en stor togstasjon rett ved siden av, så skal nok det gå bra. Leste at det bare tok 5 minutter å komme seg til Champs-Élysées. De rosa hjertene står for forskjellige attraksjoner, de grønne for shopping og de lilla for restauranter og show. Da jeg ankommer Paris klokken 1 på fredag var planen å dra til Louis Vuitton for å skjemme meg selv litt bort. Deretter kanskje møte Unni på en cafe og vandre rundt i Paris og ta bilder. Daniel kommer i 6 tiden og da tenkte jeg vi kunne dra til Eiffeltårnet og deretter dra ut å spise. Eiffeltårnet ved skumringstider tror jeg blir perfekt.

 

På lørdag må vi stå opp tidlig og dra til triumfbuen. Mamma sa at utsikten fra toppen av triumfbuen var uimotståelig nydelig og at man fikk en utrolig god utsikt over vakre Paris. Deretter kan vi gå ned Champs-Élysées og dra innom eventuelle butikker som frister og spise en bedre lunsj. Deretter dra tilbake til hotellet for å ordne seg for kvelden og evetuelt dra på Moulin Rouge. Har hørt at det skal være amazing, så det kan bli interessant å få med seg. Noen av dere som har sett showet? Ellers må vi prøve å få sjekket ut utelivet i Paris og kanskje ende opp på en snurr.


På søndag blir det sightseeing dag hvor man eventuelt kan dra til Louvre for å se Mona Lisa, til Montmartre for å få med seg Sacré Coeur, eller dra til Notre Dame. Vi får se hva Daniel har lyst til og hvordan formen er. En ting er i alle fall sikkert og det er at jeg gleder meg som en liten unge! Er bare 6 dager igjen til jeg reiser. Wohoo.

Noen som har noen andre tips til meg? ♥

20 kommentarer
    1. Jeg har vært i Paris. Da var vi i eifeltårnet og vi skulle i triumfbuen. Vi kunne ikke gå i triumfbuen fordi den var full av militære med våpen, det kjørte jagerfly over oss og det gikk ett tog med masse våpen og mye rart. Det var fordi presidenten eller hva det var for noe skulle dit.
      Paris er en kjempe fin by. 🙂

    2. Paris er amazing! Jeg anbefaler Eiffeltårnet etter at det har blitt mørkt!
      LV ligger også i Champs-Élysées. Var sikker 30-40 meter lang kø da jeg var der! Men absolutt verdt å få med seg.

    3. Så heldig du er! Virker som om det kommer til å bli en kjempefin tur!
      Har vært i Frankrike, men aldri i Paris…Men har utrolig lyst til å reise dit! ^^

    4. Eiffeltårnet, champs elysees, triumfbuen burde besøkes 🙂 og faktisk disneyland! Selv om man ikke er et lite barn lenger, så er det helt fantastisk der, virkelig hvert å besøke! tar bare en liten stund med tog dit 🙂

    5. Hei! Jeg elsker Paris og er der flere ganger i året… Hvis du skal se Mona Lisa, så bør du dra fredag kveld, for da er det gratis for de under 26år. Dessuten bør du dra på Pont des Arts, en liten bro som er et typisk sted for par. (Veldig romantisk!) Veldig mange risser (eller skriver med tusj) initialene sine inn i hengelåser og fester hengelåsen på brua og kaster nøkkelen i elva. Veldig hyggelig plass på kveldstid. Dessuten ikke langt fra Notre-Dame! God tur, kos deg 🙂

    6. Jeg var nettopp i Paris (29.feb-4.mars). Været var ikke spesielt bra den tiden vi var der, men det ble likevel en fin tur!
      Var på 4 (!!!) muséer på de få dagene. Musée du Louvre, Centre Pompidou, Musée d´Orsay og et jeg ikke husker navnet på. Alle de er å anbefale, spørs litt hva du er ute etter 😉
      Når det gjelder shopping så har du vel sikkert planene klare, hehe. Det er uansett verdt å ta turen til Galeries Lafayette. Dyrt, men med et enormt utvalg i alt slags merker innen klær, sminke, vesker, klokker osv.
      Håper dere får en fin tur:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg