Geriatri og vaksine

Har hatt en utrolig lang skoledag i dag, i følge meg selv i alle fall. Og når jeg nesten ikke klarte å holde øynene oppe ved første forelesning visste jeg at jeg hadde en lang dag foran meg. Heldigvis gikk det bedre mot slutten av dagen, da hadde vi ferdighetslab hvor temaet var geriatri (læren om alderdommens sykdommer og behandling). Her lærte vi å sammenligne en eldre og ungdommelig kropp, diskuterte fordelene og ulempene ved at doktoren drar på hjemmebesøk, og gjennom førte MMSE som tester den kognitive funksjonen hos pasienten.

Spennende å lære noe nytt, selv om jeg kjente at jeg var utrolig sliten den siste økten. Ble ikke noe bedre av at vi skulle ta vaksine mot Hepatitt B etter på. Jeg ble/er litt stressa over at jeg skulle gå hjem til leiligheten min hvor jeg er helt alene. Enn hvis jeg fikk en allergisk reaksjon på vaksinen og så var det ingen som la merke til det. Men så konkluderte Lise og jeg med at hvis uhellet skulle være ute så ville noen merke det på at bloggen ikke ble oppdatert. Haha, så regner med dere passer på meg!

Nå skal jeg gå å finne meg noen å klage på smertene etter vaksinen til, og så må kroppen få litt mat stakkars. Tror blodsukkeret mitt er rimelig langt nede nå!

Har dere hatt en fin dag sålangt?

6 kommentarer

Siste innlegg