Topp 5 – reisemål!

Tenkte å fortsette med topp-5-innleggene å lage et lite innlegg om mine yndlingsreisemål fra 2011! Har vært på utrolig mange kule reiser i året som gikk, så det kommer til å bli vanskelig å velge bare 5. Vil bestandig være takknemlig for at jeg hadde muligheten til å reise så mye som jeg gjorde. Hadde aldri blitt noe av hvis ikke pappa bestemte seg for å bli student, og jeg kunne rømme til Amerika sammen med han!



Orlando er den perfekte plassen for en familieferie, og jeg er utrolig glad for at jeg dro dit sammen med familien min i april. Vi reiste fra den kalde vinden i San Francisco og havnet i sydenland hvor vi kunne ligge å late oss på bassengkanten om vi ville, eller ligge i skyggen å sippe på mojito’s. Ah, får nesten litt lyst til å reise tilbake når jeg skriver dette her. Uansett, det er mye mer å gjøre enn å ligge på latsiden i Orlando. Byen har utrolig mye å by på som for eksempel Disney Worl, Universial Studios, Alligator Land og SeaWorld. Vi valgte å utforske de to førstenevnte, selv om vi hadde vært på begge plassene fra før av! Universial Studio’s og Harry Potter-land var det første som stod på planen. Her hadde vi en uforglemmelig dag, og det var nesten som om vi levde i Harry Potter verdenen selv!

Dagen etter brukte jeg og Oda i Disney World hvor vi storkoste oss. Her snakker vi de tøffe barnekarusellene, godteri, solstråler, vannattraksjoner, prinsesseslott og parade! Blir ikke bedre enn det, eller hva?

 


Milano er den perfekte helgetur-by. Bare pass på at du ikke brekker foten, så kan jeg nesten garantere at du vil få et fantastisk opphold. Maten er utsøkt, sightseeingen er underholdene og shoppingen er fantastisk! Hva mer kan man ønske seg? Jo, massevis av kjekke italienere å sikle etter. De italienske guttene kan virkelig å kle seg, og de er ikke så verst å se på heller. Både jeg og Karen var like fasinert hver gang vi gikk ut av hotelldøren. Milano var helt klart et supert reisemål. Bare synd at jeg endte opp på sykehuset og kom hjem med gips på høyrefoten. Bedre lykke neste gang kanskje?

Ah, Los Angeles. Englenes by, og helt klart en av mine yndlingsbyer i Amerika. Her kan absolutt alt skje, og det gjelder bare å se hvor byen fører deg. Er man her for første gang så kan man føle seg litt lost. Byen er ganske stor, og det tar tid å komme seg fra sted til sted. Jeg er i alle fall glad jeg hadde en “personlig assistent” som kunne gi meg alle de tipsene jeg trengte, og tilgang til de rette folkene. Må heller ikke glemme Karen. Hun fikk virkelig ting til å skje. Har aldri møtt så mange kjendiser, opplevd så mye kult og bare kost meg i Los Angeles-solen, som jeg gjorde med henne i sommer. Det kuleste av alt må være da vi var med på innspillinga av en freaking Lloyd-sang! Ikke mange som kan skryte på seg det! All kreds til Karen i alle fall. You rock!

Hollywood, Disneyland, shopping i Beverly Hils og Santa Monica Beach er forresten et must når du er i Los Angeles!

LA, LA, LAA, I love you! Ingen under, ingen ved siden av! Åh, Las Vegas er virkelig en fantastisk by. Alle som har mulighet burde virkelig dra å oppleve denne byen. De har noe for en hver smak. Vandre langs the strip og se på alle de stilige hotellene! Dra på Cirq de soleil eller andre utrolige show! Feste som en gal hvis du reiser der med en vennegjeng, eller shoppe til bankkontoen sier stopp. Jeg har gjort alle hendelsene, og jeg digger hver eneste en! Det som jeg elsker med Las Vegas er stemningen, folkene og alle lysene. Tror ikke det går an å kjede seg i denne byen. Det ligger noe på lur i hvert eneste hjørne.

I 2011 var jeg to ganger i Vegas. Først for å feire 21 årsdagen min, og deretter sammen med Annette for å ha en skikkelig jentetur! Vet ikke når jeg skal tilbake neste gang, men forhåpentligvis så er det ikke alt for lenge til!

The big apple! Yndlingsbyen over alle byer. Vet ikke hvorfor, men jeg rett og slett elsker New York. Kanskje det er menneskene, de høye bygningene, shoppingen eller det faktumet at Ed Westwick bor der. Uansett grunn, så får New York meg til å drømme meg bort. Jeg må helt klart bo en kort eller lengre periode av livet mitt her. Kanskje som student, eller som ferdig utdannet lege. Vi får se hva det blir til. Ferieturene jeg hadde til New York i fjor var i alle fall helt fantastiske. Jeg og Annette storkoste oss i alle fall med nettworking, butikkene på 5th Avenue og kjekke New Yorkere. Mens Toril og jeg koste oss med restauranter, sightseeing og broadway show. Ah, for noen herlige ferieminner ♥

Hva er deres yndlingsreisemål fra i fjor?

20 kommentarer
    1. Det er så sykt. Leser bloggen din fast, og føler nesten jeg kjenner deg. Du er så spesiell på en positiv måte, ved at du ser litt Barbie ut (Ikke negativt i det hele tatt), og så er du så smart og utadvendt som du er. Medisinstudent! Hvem skulle trodd det ved første øyekast liksom. Kan du skrive litt om hvordan det er å være student i Trondheim? Blir selv det til høsten, så tips og triks kan være lurt å ha med seg. Type hvor er de beste studentrabattene og sånt. Ellers må du ha et fantastisk år! 🙂
      Klem

    2. Barcelona og London 🙂 Har aldri vært i USA… men håper å få reise dit snart.
      NY så bare helt herlig ut! Ed Westwick er jo en grunn i seg selv, for å bo der altså, haha!

    3. Hei! Skal til New York snart, har du noen tips til butikker som BØR besøkes? Kanskje du kan skrive et innlegg om det?

    4. Åh Hanna, jeg blir helt reise gal av å lese bloggen din!! Og jeg liker at New York er best fordi Ed Westwick bor der, haha 😀 Men er New York virkelig så bra det ser ut som på film? Har sykt lyst og reise dit!

    5. så fint innlegg, jeg vurderer å reise til milano i løpet av våren, så dette var enda en god grunn til å skulle reise dit 😀
      min favoritt fra i fjor er nok Paris. Utrolig fin by!

    6. Du er så heldig, misunner deg sykt! Ps. Ingen under, ingen ved siden av betyr faktisk at det ikke finnes verre..

    7. Milano er den perfekte helgetur-by…helg tur by helg …pene jenter kler alt!du tar deg pent ut selv med en fot i gips&krykker.
      Du har ett supervakkert sexy ansikt,hpåer det er greit askeladden stikker innnom i ny å ne? 🙂
      Men hvorfor dette med gipsen?kan jeg spør?
      Hvave fun!!!!!!!!!!!!
      See you Miss.

    8. Syns også du kan fortelle hva som skjedde da du brakk foten…hørt rykter om at du deiset i gulve på høye heler på dansegulvet..?

    9. utrolig bra blogg!
      du skriver så mye om deg selv og det så skjer rundt deg, at det føles nesten som om jeg kjenner deg:-D
      har du noen gang hatt et slikt utveksling år? Feks. at du gikk på skole i USA, når du gikk i 2.VG?

    10. Hvor mye koster LV vesken på det første bildet fra new york ? vet du hvor mye den koster i norge, og hvor mye kostet den der du kjøpte den? elsker deeen!! (:

    11. Så kult å høre at du liker NY best! Jeg skal bo her nå i ett år, men har bare vært en gang i NYC. Men det blir definitivt flere turer inn i by’n 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg