Luciadagen!

Helt siden jeg var lita jente har jeg digget Luciadagen med lussekatter og hvitbekledde småbarn som går rundt og synger Luciasangen. Da jeg var lita ville jeg bestandig være Santa Lucia med langt lyst hår, og levende lys i håret. Det var liksom drømmen det. Uheldigvis for meg sa genene mine noe annet, og jeg ble ikke noe annet enn en av de andre i toget. Men nå dere, har jeg både langt lys hår og råd til å kjøpe meg stearinlys slik at jeg kan lage mitt eget Luciatog. Da kan jeg ta igjen for alle de gangene jeg ikke fikk gå først i toget.

Siden jeg har et stykke rosa gips på leggen i år, blir det litt vanskelig å hoppe bortover gulvet. Derfor tenkte jeg å dele en liten Luciafilm som jeg laget til Luciadagen i fjor. Den er av meg og mamma som går Luciatog hjemme i leiligheten vår i San Francisco. Haha, den er virkelig priceless ♥

Var vi ikke søte?

19 kommentarer

Siste innlegg