Søndagstema – forelskelse

Det finnes så mange forskjellige grader av forelskelse. Noen ganger overvelder den deg slik at det blir vanskelig å puste, mens andre ganger kommer den mer snikende og du merker kanskje ikke at den er der før det er for sent.

Jeg mener at forelskelse er et ganske sterkt ord. Jeg mener det blir feil å si at man er forelsket i gutten etter noen dager med intens flørting. Det er ikke et ord man bare slenger ut der, men et ord man må bruke med forsiktighet og virkelig mene det. Man kan gjerne bli betatt med en gang, men forelskelse tar litt lengre tid i følge meg!

Jeg husker den første gangen jeg virkelig var forelsket i noen. Det var en utrolig god følelse, men også svært frustrerende. Man tenker på personen så og si hele tiden, og klarer man plutselig å tenke på noe annet, tar det ikke lang tid før man gjør noe som minner deg om personen og så er det på’n igjen. Disse tankene kan gjøre deg utrolig frustrert til tider og det er ikke like enkelt bestandig.

Selv er jeg slik at jeg overtenker og vurderer ulike situasjonen alt for mye. Her snakker vi intens tenking på om det jeg gjør vil sette meg i et bra lys eller ikke. Syns han at jeg maser hvis jeg sender melding nå? Hva vil han tenke hvis jeg ikke ringer i løpet av to dager? Hvorfor har ikke han ringt meg i løpet av dagen? Har jeg gjort noe galt? Er jeg for masete?? And so on. Det tar virkelig aldri slutt og noen ganger skulle jeg ønske at jeg var mer spontan og ga F i hva den andre personen tenkte. Å være litt careface til tider tror jeg er en ganske bra ting!

En annen ting med å være forelsket er at man er så utrolig sårbar. Personen man er forelsket i har på en måte kontrollen over livet ditt. Han kan få deg til å føle deg som den lykkeligste jenta i verden, eller trekke deg ned i søla og få deg til å virkelig hate livet! Skjer det sistenevnte har man bare lyst til å legge seg under dyna å bli der til alt går over. Stenge ut alt og alle og bare synes synd på deg selv!

Selv har jeg utsatt meg for en utrolig sårbar situasjon. Jeg var vel 17 år og skulle snart fortelle gutten jeg likte, at jeg virkelig likte han. Jeg husker alt innholdet i magen min vridde seg rundt, og jeg ble utrolig stresset og klønete. Vi satt inntil en husvegg på en fest en sen sommerkveld, og det var like før jeg skulle være på mitt mest sårbare. Husker han sa: ?Hanna, ka e det egentlig du vil?. Husker hjertet banket tusen ganger fortere og det var nå eller aldri. Det å innrømme for han at jeg var forelsket var en utrolig stor barriere jeg måtte komme over og jeg har aldri vært så sårbar før. Tenk om han sa tilbake at han ikke likte meg på den måten i det hele tatt. Tenk hvis alt som kunne gått galt, virkelig gikk galt. Heldigvis gikk det ikke sånn, og vi endte faktisk opp med å bli kjærester etter på.

Så mitt råd til alle dere jenter der ute som lurer på om dere skal fortelle til han at dere er forelsket, er go for it! Dere har ingenting å tape, og man føler seg virkelig stolt etter på over at man faktisk turte!

– Hva tenker dere rundt forelskelse?
– Noen av leserne mine som er forelsket? 

26 kommentarer
    1. Elsker måten du skrev dette på! Oversiktelig, enkelt å lese og huske (:
      Jeg har et liite crush på en på skolen min, men kjenner han ikke godt nok til å si det til han.. hehe.

    2. forelskelse er det beste som finnes <3 har vært sammen med kjæresten min i 1 år nå, og det er helt herlig! bra skrevet forresten, fast leser av bloggen din 🙂

    3. Har den beste kjæresten, som jeg har vært sammen med i 3 og et halvt år, og jeg er fortsatt kjempe forelsket 🙂 Fantastisk følelse!
      Er det han på bildene som har æren av din forelskelse? 🙂

    4. Er fortsatt kjempeforelsket i kjæresten min som jeg har vært sammen med i 3 år :D<3
      Vi har bodd sammen hele tiden, men nå må jeg gå på skole et annet sted så vi får ikke bodd sammen de neste 2 årene ;( er sammen nesten hver helg da^^,
      Husker den dagen han sa at han elsket meg for første gang! Glemmer aldri det;)
      Håper du hadde en fin helg i Stavanger med Daniel^^,
      Neste helg skal jeg til min kjære:)<3

    5. Gud, jeg holder på med en gutt, og akkuratt sånn som du beskriver det er det! noen ganger er det forferdelig, andre ganger er det det beste i livet mitt! heldigvis snakker vi ganske mye sammen, vi går ikke på samme skole da, men hvis vi ikka ha sankket med hverandre på noen timer sender vi hverandre meldiger… litt kjipt å være forelsket, når man skal prøve å fortelle vennene sine om det, og alt man får ut er : HAN ER SÅÅÅ HIMLA KJEKK! så, jeg kan vel si at jeg er forelsket.. 😀

    6. Jeg tror noen ganger å være forelsket gjør meg redd, men man må tørre og risikere at man kan bli såret. Man kan aldri vite og det er så skummelt

    7. Er det bilde av deg og daniel?
      jeg har ikke helt sett ordentlige bilder av han sider han er så lite fotogen, som du sa.
      Søtt <3

    8. Beste innlegget jeg har lest på daffedagen min i dag 😀 Det er ikke lenge siden gutten jeg elsket mest og hadde vert sammen 14 måneder dupet meg… det er hardt men jeg begynner å komme over det. Det er hans tap og ikke mitt 😉

    9. Hei hanna 🙂
      liker søndagstemaene dine 😉
      jeg bare lurer på hva Daniel holder på med? studere han eller jobbber han eller? 🙂

    10. Dere så fantastisk skjønne ut sammen 🙂
      Bra skrevet, når man er ung så slenger man rundt med ordet forelskelse, når man egentlig er (veldig) betatt 🙂

    11. liker måten du skriver på!
      Jeg elsker forelskelsesfølelsen, men må si at jeg synes det er utrolig skummelt.. Det er dødsdeilig når alt er på topp, men jeg sliter med følelsen av at om det virker for godt til å være sant, så er det ofte sånn..

    12. Du er så flink med sånt og en av de få bloggerene som svarer leserene så ofte og det er et stor plus! stå på videre..
      Jeg har en problem selv, stor problem… han gutten jeg var sammen med i 3 år forandret seg pluselig til en annen person og hadde aldri tid til meg mer, og plutselig kommer det en dag og han sier at ja, jeg klarer ikke mer har ikke tid osv, vil feste å leve livet mitt så dette er over. avsluttet de 3 fine årene sammen med to ord over meld. jeg ble helt knust og bestemte meg for å glemme den personen helt. men etter en kort stund kommer han tilbake og snakker til meg via nettet! spør åssen jeg har dt og hvor mye jeg betyr for han og at han ikke har kommet over meg osv.. og når jeg spør han hva han vil ha sier han ditt vennskap.. “rart” jeg har blitt veeeldig forvirret etter det og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg selv, har ikke det bra osv og han har ikke snakket til meg etter den dagen, fordi jeg var ikke særlig hyggelig den dagen.. så jeg ville dele dette her med deg på håp for å få svar! hadde vært kjempe snilt av deg og vil helst holde det jeg skrev anonymt. Takk.. håper du kan skrive en innlegg på bloggen din om det eller bare svare meg her

    13. Ja.. I’m in love.. og liker det IKKE! jeg har fortalt ham at jeg liker ham (eller en venninne fortalte det) og det eneste som skjedde var at når jeg kontakta han, ignorerte han det og to dager senere endte det opp med at hele klassen vår visste det.. Utrolig pinlig når mange gutter sa når han gikk forbi, “der er drømmemannen..!” og lo seg halvt i hjel. De eneste gangene jeg snakker med han nå, er når han drar meg i hestehalen min, eller “tuter” på hårdotten jeg har på hodet..
      Love sucks…♥

    14. Jeg husker for ca 1 år siden jeg var utrolig betatt av en fyr jeg hadde lenge flørtet med. Og det utviklet til en forelskelse, og jeg kunne ikke slutte å tenke på han. Lurte på hva han gjorde på, om han tenkte på meg, om han hadde de samme følelsene som jeg hadde. Til slutt ga jeg meg selv en faen og fortalte oppriktig hva jeg følte for han, men fikk ikke samme respons tilbake. Da får man liksom ett slag mot ansiktet… Tok utrolig lang tid å komme over det, men nå er jeg i ett forhold med en fyr som er mye bedre enn den fyren jeg var forelsket i. Kan ikke beskrive hvor heldig jeg føler meg som har den beste kjæresten (i mine øyne) i hele verden. Han er den første jeg har sagt “jeg elsker deg” til og det føles så godt :-)))
      Hilsen en fast bloggleser :-))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg