Silikon – aldri i verden!

Jeg har forstått det sånn at utrolig mange av dere har blitt såret når dere leste dette innlegget! Det var absolutt IKKE det som var hensikten bak innlegget. Noe av det verste jeg vet, er å såre andre mennesker, derfor tar jeg det bort. Slik at andre skal slippe å føle seg fornærmet av innlegget mitt som ble skrevet i ren frustrasjon på grunn av en tåpelig kommentar. Noen ganger så tar følelsene overhånd, og da kan det hende at man skriver noe som man i ettertid ikke mente så bokstavelig.

Selv vil jeg ikke ta silikon, og jeg er lei av å høre fra andre at jeg har tatt det. Men jeg hakker ikke ned på andre som har lyst på silikon. Som Anonym skrev under her, så har ei venninne i omgangskretsen min hatt silikon, og jeg ser absolutt ikke ned på henne av den grunn.

Jeg aksepterer det at andre som ikke har vært like heldig med puppestørrelsen, vurderer det å ta silikon. Men jeg ber dere også tenke dere nøye om før dere går så langt som å legge dere under kniven. I noen tilfeller kan man ende opp med en myk og en hard pupp, fordi det blir dannet en kapsel rundt brystvevet på grunn av fremmedlegemet som har kommet inn i kroppen. Det er absolutt ikke noe moro. Nå er ikke jeg noen ekspert på silikon og bivirkninger, men jeg er ganske sikker på at det ikke er en problemfri prosedyre!

Håper de som ble sint, sur, irritert på silikon-innlegget mitt, skjønner at jeg ikke mente å såre noen andre. Det var rett og slett et frustasjonsinnlegg som egentlig ikke førte så mye godt med seg!

23 kommentarer
    1. Jeg bare lurte på om du kunne skrive et innlegg om USA-Norge
      Liksom at du sammenligner begge landene skriver ulemper og fordeler! Og om du ville bodd der nå
      eller ikke, og om du anbefaler det :))) elsker bloggen din <333 fast leser

    2. Synes silikon er helt greit, så lenge det ikke vises at de er fake på en måte! Hvis noen har A-cup, og velger å forandre til en liten C så synes jeg det er greit, men hvis man gjør det bare for å få stooore pupper synes jeg rett og slett det er sløsing av penger! 🙂

    3. her var du utrolig peen:) du passer kjempegodt me litt mørkere lepper, enn når du har rosa leppestift.. se selv da, hoot;) også er du ekstra pen når du har en tan:)

    4. Du kan jo ikke akkurat trene deg til fine pupper. Et ganske idiotisk utsagn jeg har lest mange steder. Etter all treninga jeg har gjort så har jeg heller mistet dem enn å fått dem fine.

    5. Jeg er helt enig i hva du skriver, og har de samme tankene om silikon når det gjelder min egen kropp. Men det er viktig at du husker på at du faktisk har fine pupper fra før. Det er mange som har lav selvtillit siden de føler at de er for små, og at de føler seg lite kvinnelig og mindre attraktiv. Og dette har jeg full forståelse for. Så bare husk at ikke alle har samme utgangspunkt som deg, og noen sliter ganske mye med det. Men til syvende og sist – jeg er enig med deg.

    6. Du som skal bli lege bør bli mer forståelsesfull.. Såklart, du som har så perfekte pupper synes selvfølgelig at silikon er unødvendig… Å bruke 30000 kroner på å få opp selvtillitten og et bedre liv betyr ikke at man har lite mellom ørene! Du bruker sikkert halvparten av summen i året på sminke og hår, med andre ord; du bruker penger på å fikse på kroppen din, og er tydeligvis ikke så fornøyd med det naturlige deg! Just sayin’…

    7. Jeg er enig med Susanne. Selv om det ikke er rett for meg, deg eller henne, så vil jeg ikke gå så krasst ut å kritisere brystimplantat fordi. Folk kan jo ha sine grunner, men megastørrelser blir bare for domt. Forresten litt overraska at du går såpass krasst ut mot silikon, da en del i din omgangskrets har eller har hatt det..

    8. Tenk litt lengre enn nesetippen din. Over 100.000 jenter har silikon i norge. Vil det da si at vi er blåst i hodet hele gjengen?
      Tvert imot. Jeg har silikon, en liten c-cup. Jeg hadde ingenting fra før. Beste 28.000 jeg noen sinne har brukt. Rett og slett fordi endelig kan jeg gå med en utringet kjole – å den passer!

    9. Jeg syntes dette innlegget var som en knytteneve under magebeltet mitt.. men heldigvis vet jeg hvor snill du er og god som person.. 🙂
      Jeg har a-b cup. VELDIG små!! Og har i 5 år ønsket meg silikon. Har utrolig dårlig selvtillitt ang puppene mine og er så utrolig glad man kan fikse på dem om man ønsker..
      Er så dumt at alle forbinder silikon med noe dumt (pamela, bimboer, oppmerksomhetsyke…)
      når jeg ser jenter med silikoner så tenker jeg dårlig selvtillit til bedre selvtillit, så jeg blir så glad på deres vegner..
      og det morsomste er at man mest sannsynlig har snakket med over 100 som har silikoner, men som man tror er naturlig..:)
      jeg vil ha c cup.. men jeg tror det er vanskelig å forstå for de som har fyldige pupper..:S

    10. Latterlig innlegg! Høres ut som du er mindre begavet! Veldig dårlig skrevet. Du har ikke sett på saken fra flere sider en gang. Skjerpings! En ting er jenter som velger å få større bryster for å bli sexsymbol når de faktisk har bryster fra før. Men hva tenker du om folk som bare har et bryst grunnet kreft og ønsker å fylle opp det andre med silikon for å jevne ut? Det samme gjelder faktisk folk som har stor forskjell på brystene eller misforming av det ene eller begge brystene. Jenter som ikke har antydning til bryster kun brystvorter, hvordan tror du det påvirker selvtilliten til en kvinne å ikke ha bryster? Du som skal bli lege bør lære deg å se ting fra flere sider. Vet at du aldri svarer på kommentarer, men håper dette ga deg et litt annet perspektiv på ting! Eller hva?

    11. Det er IKKE 100.000 jenter som har silikon i Norge. Flesteparten er eldre damer som har vært gravide allerede.
      Det er mange risikoer, og slett ikke mange jenter som har det før de har blitt gravide.
      😉

    12. Hallo? Hun skrev i innlegget sitt at hun ikke forbinder silikon med noe negatvit! Kjempe bra skrevet, elsker bloggen din! :- )

    13. Jeg liker bloggen din Hanna, men akkurat dette innlegget blir jeg ganske forbanna over, for å være helt ærlig. Mange av de som faktisk tar silikon, har utrolig små pupper fra før av, og vil bare se “normal” ut. Veldig få har som mål å se ut som Pamela Anderson.
      I vårt samfunn vet alle at det er galt å kalle en overvektig person feit, fordi det er så synd på denne personen – men overvekt er faktisk noe man KAN gjøre noe med på et enkelt vis. Mens folk som har små pupper, stor nese, kviser eller lignende (altså ting de IKKE kan noe for) får, etter min erfaring, høre frekke kommentarer mye oftere. Hvis man da får en mulighet til å bruke et par tusenlapper på å føle seg vakker, eller i det minste normal, hvorfor skal man ikke kunne benytte seg av denne muligheten, uten å få refs for det av jenter som ikke har det problemet? Det sårer utrolig mye når folk skriver sånt.
      Noen har vært heldige med genene sine, slik som deg, og det er såklart veldig fint og bra for dem det gjelder. Du er kjempepen Hanna, og selvsagt unner jeg deg det! 🙂 Men dette gjelder langt fra alle jenter (og gutter) der ute. Jeg selv har slitt veldig mye med selvtilliten min, nettopp fordi jeg alltid har hatt ekstremt små pupper. Jeg har fått hørt det hele livet, fra både gutter og jenter, og det skal liksom være “greit”. Om jeg da har muligheten til å gjøre noe med det, slik som overvektige kan avskaffe latskapen sin og gå ned i vekt om de orker, skal ikke jeg få lov til det? Selv om det involverer narkose og skalpeller? Det er ikke alle selvtillitsproblemer som kan løses så enkelt ved å bare trene og ha et godt kosthold, dessverre.
      Håper du tar disse kommentarene til deg, for det er ikke noe gøy å lese slike innlegg av en av sine favorittbloggere.. Jeg vet du ikke mener å såre noen. Men likevel, så sårer det meg, og garantert flere jenter der ute som leser dette innlegget.

    14. synes virkelig at alle disse kommentarene over om at hun ikke tar hensyn og at hun ikke ser det fra andres ståsted and so on. Mener dere virkelig at hun skal skrive et evig langt innlegg om hvordan andre kanskje har det? Hun må jo virkelig skrive om sine meninger (og de kan aldri være feil, fordi det er hennes meninger uansett) og ikke om dine meninger, da kan du heller skrive ett innlegg selv og ikke trykke henne ned. Jeg skjønner godt at hun blir irritert når alle sier at hun har silikon hvis hun ikke har det. Det er virkelig dere som burde ta mere hensyn..

    15. Utrolig bra innlegg Hanna. Det at du virkelig beklager deg til leserne viser hvordan du tar vare på dem. Det er ikke mange bloggere som ville gjort dette. Du setter pris på leserne, og er et godt menneske tvers gjennom. <3
      Klem Tine

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg