Søndagstema – kyssing!

Da har det gått en uke siden jeg skrev dette innlegget, og det er vel nå på tide å gjennomføre planen. Altså komme med et underholdende tema-innlegg denne søndagskvelden (og så langt 18 søndager frem i tid). Det kom inn en god del forslag, og det virker som de fleste av dere vil at jeg skal skrive innlegg som omhandler gutter, flørting og enda mer gutter! Denne søndagen valgte jeg kyssing som tema, en sysselsetting jeg setter veldig stor pris på!

Før jeg begynner vil jeg påpeke at dette innlegget er skrevet  fra ei jentes synspunkt, og trenger absolutt ikke å stemme for alle.

Det finnes veldig mange forskjellige typer kyss! Man kan kysse en bestevenninne, få et kyss på kinnet av mamma, kysse gutten man flørtet med på fest eller få et kyss på hånden av kjæresten sin. Kysset kan være kort eller langt, overfladisk eller ekte, rett eller galt, godt eller fælt, bløtt eller tørt! Uansett hvilken setting det skjer i, eller hvem man får det fra, kan vi vel alle være enig i at det å kysse er en god ting! Så lenge begge parter er enig i det.

Å kysse på fest kan både være en bra og dårlig. Selv om gutten er fin, gir det ikke han automatisk tillatelse til å stikke tungen sin inn mellom tennene mine for å prøve å kysse meg etter bare 20 minutter. Jeg mener, ta deg litt tid til å bli kjent med meg før du prøver deg på spyttutveksling! Eller den gangen i New York hvor han ene fyren prøvde å bite meg i halsen som en vampyr. Det ble litt “too much” for min del.

Da jeg var 14 opplevde jeg kysseskrekken da en eldre gutt prøvde å stappe tunga si langt nede i halsen på meg. Jeg husker jeg var på fest på bondelandet, jeg stod ute og frøs og der kom det en ekkel fyr og prøvde å utnytte situasjonen. Det neste jeg husker var at jeg ikke klarte å puste, for tungen hans dekket nesten for luftrøret! Huff, jeg kan love dere at jeg ikke kysset på en god stund etter den hendelsen!

Må forresten få frem at jeg ikke bare har opplevd negativ kyssing på fest. Noen få ganger kan du være heldig å treffe den rette for kvelden, og kyssing blir automatisk en fin ting å gjøre midt på dansegulvet.

Den beste følelsen i verden er å kysse gutten man er forelsket i. Og jo lengre man venter med å kysse etter man møtes, jo bedre syns jeg kysset blir. Husker en gang jeg måtte vente i flere timer før jeg fikk kysset jeg hadde tenkt på under hele daten, da skal jeg love dere at det kriblet i magen når leppene våre endelig møttes. What a feeling!


// Bildet er ikke fra den hendelsen jeg beskrev ovenfor.

En annen type kyssing som heller mer mot kleinhet, er å kysse når man nettopp har våknet. Haha, hvor mange ganger har jeg ikke gjemt hodet under puta for å unngå at han skal kjenne den “fine” ånden man våkner med. Mot all formodning kan han få et lite overfladisk kyss på munnen. Dere vet, et sånt kyss som lager en sånn fin smaskelyd. Haha, jeg digger den smaskelyden!

En ting jeg vil fortelle dere jenter er at dere må ikke kysse hvem som helst! Jeg mener, tenk nøye igjennom om gutten er verdt et kyss fra deg og om det er dette her du vil. Et kyss skal ikke være noe man gir bort til alle sammen, men noe man deler med gutten man setter litt ekstra stor pris på. Jo flere gutter man kysser på fest, jo større er sjangsen for å få herpes type 1. Herpes er et virus man aldri blir kvitt! Så tenk dere om to ganger, før dere utveklser spytt med kjekkasen på midten av dansegulvet!

– Hva tenker dere rundt kyssing?
– Er dere sparsomme eller gavmilde på kyssene? 

18 kommentarer
    1. Du får ha en fin kveld, og nyt de siste timene av helga! Så stikker jeg innom bloggen i morgen og sjekker ut 🙂 Trenger du nattasanger, vet du hvor du skaffer dem! 🙂

    2. Jeg er gavmild på kyssene, men det er jo selvfølgelig bare kjæresten min som får disse da 🙂

    3. Kan du ikke lage en spørsmålsrunde hvor du svarer på videoblogg? Noe av det jeg liker så godt med deg er at du er så naturlig på videoblogg. Mange andre blogger jeg leser, så skriver personen veldig bra, og virker som en veldig hyggelig person gjennom alle bokstavene, mens når de har en videoblogg får du virkelig “merke” hvordan personene egentlig er. Mange er så “frekke” og anderledes i virkeligheten enn de utgir seg for å være. Mens du… du oppfattes likt av meg hvertfall både hvordan du skriver og hvordan du “oppfører” deg på bloggen! Du virker som ei kjempe hyggelig jente, omsorgsfull og utrolig pen, enten du skriver eller det er videoblogg! 🙂

    4. Før når jeg var.. hmm..14 så var ikke kyssing så viktig. Da “delte” jeg litt mer ut.. Men nå føler jeg at det er en viktigere ting. De aller beste kyssene er når man er forelsket, og når man venter en stund og man får “the moment” når begge to f.eks ler, ser på hverandre, og plutselig stopper alt. Og så skjønner man at .. nå skjer det… Den kriblende følelsen! åååh.

    5. Line Hansen: aw! Så utrolig hyggelig sagt! Kjenner jeg blir litt rørt når jeg leser det. hihi. Jeg prøver så godt jeg kan å være en positiv og hyggelig person, og det er veldig godt å høre at noen faktisk oppfatter meg som den personen!
      Jeg har jo en ubesvart spørsmålsrunde gående. Flaut at jeg enda ikke har svart, men har aldri hatt tid til å sette meg ned å svare skikkelig, Derfor har det ikke blitt gjort. Men i helga skal jeg bare være hjemme å jobbe, så da kan jeg begynne prosjekt: svare på spørsmålsrunde, så kommer det forhåpentligvis en videoblogg med svar om ikke så alt for lenge!

      Håper du får en fin dag frøken : )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg