Kroppshår – gutter!

I går hadde jeg som sagt besøk av B (Borghild, bestevenn fra ungdomsskolen og videregående), og vi begynte av en eller annen grunn å snakke om kroppshår på gutter. Derfor tenkte jeg å lage et innlegg om det. Bare fordi det er litt moro, og fordi jeg kan! Kan, og kan forresten. Jeg kan vel ikke så mye om kroppshår, men det er vel kanskje ikke så mye å kunne om det heller. Anyways, kan jo dele mine erfaringen med kroppshår og gutter. Det kan umulig slå feil! Eller hva?

Mange syns kroppshår er ekkelt og vil helst at alt skal bort, mens andre igjen liker å kose med en hårete kropp og syns kroppshår gjør gutten mandig! Hva jeg syns er jeg litt usikker på, er kanskje en mellomting mellom de to nevnte. En ting er i alle fall sikkert og det er at hår på ryggen er nasty! Kjenner nesten at jeg blir litt kvalm når jeg tenker tilbake på den gangen jeg måtte fjerne hår på ryggen med en pinsett på en gutt jeg kjente. Det stakk ut lange lyse hår over hele ryggen, og jeg var den heldige som fikk jobben med å fjerne dem. Kunne selvfølgelig sagt nei, men hva skal man si til en stakkars fyr i nød som ikke ville annet enn å fjerne dem. Jeg hadde nesten ikke noe valg. Never more, sier jeg bare!

Når jeg var litt mindre var jeg en evig tilhenger av null kroppshår på gutten. Det at jeg skriver gutten sier vel sitt. Jeg syns hår på brystet var unødvendig og så helst at magen og bena var fri for hår. Og for å ikke glemme plassen der nede. Der skal det helst være ganske hårfritt og glatt. Kjønnshår er ikke helt min greie. Dette var mine hårkriterier for noen år siden, men da jeg og Oda dro til Spania sommeren 2008 forandret dette seg fort.

Jeg skulle være sammen med en gutt som jeg hadde gledet meg hele sommeren til å møte. Noen uker før vi dro snakket vedkommende med Oda på facebook hvor han i fortvilelse kunne fortelle at laserbehandlingen hannes hadde gått feil, og han måtte finne ut om jeg likte hår på kroppen eller ei. Som den “snille” lillesøsteren Oda var, fortalte hun at jeg likte at gutten var 100% hårfri, og da fikk hun dette til svar. “That’s good, because I just removed all the hair on my body, even the ones under my armpits!” Både jeg og Oda brøt ut i latter og plutselig begynte jeg å kjenne en klump i magen. Jeg ville ikke være sammen med en fyr som var totalt fri for hår på kroppen. Det ville vært som å date en baby.

Da vi endelig ankom Spania må jeg innrømme at jeg ble skuffet på kroppshår delen (alt det andre var ganske perfekt) Kroppen var dekt i røde prikker og utslett etter all fjerning av hår og da forstod jeg at dette tullet ville jeg ikke ha noe av. Hva er vel galt med litt hår på bena og armene? Det er jo tross alt ganske mandig.

Nå kom jeg nettopp på at jeg også har datet en fyr som hadde masse hår på bena, men akkurat ved anklene var han glatt som en babyrumpe. Haha, det var et ganske komisk fenomen, men jeg lurer på om det er ganske vanlig. Lurer på om jeg hørte en gang at grunnen til dette var at hvis man brukte stramme sokker så ville hårene ved det partiet der sokkene strammet mest forsvinne. Det høres ganske logisk ut, så kanskje det er noe sannhet i sokkefenomenet. Flere gutter som har det samme? Altså hårfrie ankler?

Konklusjonen man kan få ut av dette er at kroppshår kan være en positiv ting, bare det ikke blir for mye av det! I alle fall er det slik jeg føler. Andre igjen kan jo for alt jeg vet elske hårete kropper, selv om det høres litt ekkelt ut. Jeg foretrekker at man har litt hår på bena og armene. Mens brystet, ryggen og magen skal helst være ganske hårfri. Hår under armene er forresten et must hvis du er gutt. Noe annet ville bare vært rart! Mens hår “down under”, er ikke like populært igjen.

Jeg må forresten ikke glemme å nevne at alle er fine som de er! Så gutter, ikke stress med hårene på kroppen. Om du har mye eller lite hår spiller ingen rolle. Det viktigste er jo hvordan man er på innsiden!

Hva liker dere? Hårete eller hårfrie gutter?

28 kommentarer

Siste innlegg