Bummer!

Nå har jeg nettopp kommet hjem, og Ben dratt tilbake til hvor enn han skulle. Etter å ha gått litt rundt i Trondheim endte vi opp på Choco Boco. Det var kjempehyggelig, og praten gikk i et fra start til slutt. Litt flaut i begynnelsen da jeg skulle sette meg inn i bilen. Jeg durer i vei og tenker å sette meg inn på høyre side. Plutselig hører jeg. “Come here mate, you have to go on the other side“. Jeg syns dette var veldig merkelig. Tenkte at døren på høyre side ikke fungerte og at jeg måtte klatre over setet for å sette meg inn i bilen. Det var ikke før jeg hørte “What are you doing mate” før jeg skjønte hva jeg drev med. Der prøvde jeg å krype over, før jeg forstod at dette var en bil fra Australia og i Australia har de førersiden og rattet på motsatt side!! Hahah, flauere enn det går det ikke an å bli! Jaja, vi fikk oss i alle fall en god latter.

Ellers var jeg helt fortvilet over at barna i Australia har sommerferie fra midten av desember og til begynnelsen av februar. Det vil si at de mister juleferien fordi den går inn sommerferien! Hørt noe så uvant? Ben kunne også fortelle meg at deres julenisse hang på stranden med kenguruer og surfet. Det er så rart å tenke på hvor forskjellig verden kan være. Tenkt det at han bor helt på den andre siden av jorden. Crazyness!


Noen som har vært i Australia før?

13 kommentarer
    1. Haha! Syns jeg kan se for meg hele bilsituasjonen 😛 Hadde blitt helt gal av at rattet var på motsatt side enn det jeg er vandt til. Merkelige greier! Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde vært i Australia. Det må være en helt fantastisk opplevelse. Håper jeg får muligheten til å reise dit en gang 🙂

    2. Hørtes koselig ut! Siden jeg er såpass liten, og ikke sitter foran i bilen når jeg er i andre land i f.eks taxi, har jo ikke jeg satt meg på feil side, men det har pappa. Haha, tror ikke han ble veldig flau, men av en eller annen grunn ble jeg det ^^

    3. For en nydelig frisyre du hadde på bildet! Kunne godt ha tenkt meg en tur til Australia en gang, men det er jo ikke et sted man bare svipper innom, så gjelder nok å ha litt bedre tid. Hvorfor hadde han forresten en slik bil her? 🙂 Må være helt sprøtt å sitte i en slik og kjøre i “grøfta” når rattet blir på feil side i forhold til kjøreretningen her 😛

    4. Jeg er utvekslingsstudent der nå, og det er helt fantastisk! Absolutt vert et besøk. Og det med sommerferien, de kaller det ikke for sommerferie, men juleferie. Og jeg har fra midten av november til begynnelsen av februar 🙂 Så blir rart med jul midt i en lang ferie!

    5. ja, jeg har vært i australia:) har faktisk familie der nede, og jeg er ca 25 % australsk ;D digg 😀 var der i vår sommerferie, som vil si vinteren der nedee 🙂 var midt ute i bushen i noen dager også! skal HELT klart tilbake dit!!:D digger bloggen din btw:D

    6. Ja jeg har vært i Australiua men det er en stund siden så jeg husker ikke så mye, men husker at det var en HERLIG tur! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg