Flaue ting man gjør i søvne..

I det siste har jeg tenkt på en del flaue ting man kan gjøre når man sover. Til vanlig vil jeg prøve å framstille meg selv på best mulig måte, men når jeg sover har jeg ingen kontroll over hva jeg gjør! For alt jeg vet kan jeg snorke som en isbjørn eller lage små rykninger uten og helt ville det. Tenkte je skulle lage en liten liste over flaue ting jeg kanskje, eller kanskje ikke utfører i søvne.

Tenkte listen skulle begynne med snorking. En irriterende ting som helt klart kan ødelegge nattesøvnen, og da tenker jeg for dem som må ligge å høre på. Uansett, jeg har gått gjennom livet mitt og fått hørt at jeg aldri lager en eneste lyd når jeg sover. Ligger helt i ro på en plass, og der blir jeg til jeg våkner neste dag. Så drar Annette og jeg til Vegas, og tror dere ikke en av fyrene vi var på middag med anklaget meg for å snorke. Jeg husker jeg ble skikkelig flau, og sur for at han fyren i det hele tatt tok det opp. Om det var meg, eller noen andre som var synderen, får jeg vel aldri vite. Kanskje like så greit når jeg tenker meg om!

Neste punkt på lista er små rykninger. Dere vet, når man er i ferd med å falle inn i drømmeland og så plutselig kjenner man armen eller foten rykke skikkelig til helt ut av det blå. Vet ikke om det er vanlig, men det hender ofte jeg kjenner kroppen bevege seg fritt i søvne. Er man alene er det vel greit, men er man så heldig som meg så klarer man å slå til den man ligger ved siden av i magen. Haha, ikke akkurat mitt beste øyeblikk!

Å snakke i søvne kan jeg selv ikke huske at jeg har gjort, men i følge Oda har jeg sagt ganske mye rart når jeg har falt inn i drømmeland. Kan tenke meg det er en god latter for dem som ligger og hører på, men å få høre dagen der på at du har uttalt deg om alt mulig rart mens du sov, er ikke spesielt gøy.

En annen ting som er sykt flaut å gjøre i søvne er å sove med åpen munn! Gudene vet hvor mange ganger jeg har ledd av personer som sitter sovende på flyet med munnen vid åpen. Det er nesten så det er fristende å putte noe oppi der, men bare nesten. Om jeg sover med åpen munn selv eller ikke, vet jeg ikke. Men jeg velger å tro at munnen min er lukket og at jeg ser supersøt ut. Noe annet ville bare vært sykt flaut.

Det siste punktet på listen er sikling. Og dette punktet vet jeg faktisk at jeg er guilty i å utføre. Av en eller annen rar grunn liker jeg å søve på det varme badegulvet vårt hjemme, og da har det hendt at jeg har våknet opp med sikkel i munnviken. Det er forsåvidt greit. Det som er flaut var den gangen jeg sovnet på skulderen til en fyr og når jeg våknet var det sikkel over hele han. Haha, ble aldri en date nummer 2 for å si det sånn. Jaja, alle sammen har vi vel små mangler her og der. Min er at jeg sikler i søvne, og nå vet “hele” Norge det. You gotta love blogging!

Gjør dere noen av disse tingene i søvne?
Noen flaue sovehistorier å dele med meg?

19 kommentarer

Siste innlegg