Karma is a bitch

I det siste har Oda og jeg fått en åpenbaring når det kommer til Spanjoler. Vi har funnet oppskriften på hvordan en ekte spanjol skal være, og jeg tenkte å dele den med dere.

For det første må du ha drøssevis med venner. Alle spanjolene jeg kjenner har nettverk større en facebook og jeg syns ikke de gjør annet enn å gå rundt å kysse på hverandre. Et kyss på hvert kinn, og det er veldig viktig at du får med smaskelyden! Hvis ikke blir det ikke riktig. Uansett, venner er viktig og det er ekstra kult hvis du har en ny person til å kjøre rundt på deg hver kveld. Da sender du i alle fall ikke ut signal om at du er venneløs.

Det er også viktig at man er glad i drama. Senest i går hadde vi en liten dramatisk seanse i leiligheten. Først kunne vi ikke gjøre annet enn å le av det, men da vi senere på kvelden forstod at vi hadde valgt feil, var det ikke like moro lengre. Karma is a bitch my friend. It will come back and bite you in the ass!

Man må også være et nattemenneske og forbrede seg på å dra ut hver kveld til tross for at man skal på jobb klokken 9 morgenen etter på. En ekte spanjol drar ikke ut før klokken har blitt 12, og er du ekstra kul venter du med å gå ut til klokken har blitt 1. Klokken 5-6 kan du begynne å tenke på å dra hjem, og forberede deg på bare 3 timer med søvn. Bah, jeg blir sliten og trøtt av å bare tenke på det. Glad jeg er en skikkelig turist, og kan være fyllesyk ved bassengkanten i stedet!

En siste ting man må “være” for å være en skikkelig spanjol, er å være dårlig i engelsk. Gudene vet hvor mange ganger jeg har slitt med å kommunisere. Senest for en liten time side. Da den alt for kjekke badevakten kom bort og snakket med Oda og meg. Jeg må vel bare innse at spanjolene alltid vil være dårlig i engelsk, og heller gi dem creds for at de i alle fall prøve å kommunisere. Man kan forstå mye ved å bruke tegnspråk og samtalene blir faktisk mye mer morsom når man iherdig illustrerer at man vil dra til stranden å svømme sammen.

Denne “listen” kunne helt klart blitt mye lengre, men nå må jeg nesten dra den gyllenbrune rumpa mi ned til bassengkanten for å fortsette bruningsprosessen. Forresten, vil bare påpeke at dette er min oppfatning av spanjoler, og trenger absolutt ikke å stemme med alle sammen!

Stor solklem fra La Manga!

14 kommentarer

Siste innlegg