Barndomsminner…

Hver gang jeg er på besøk til bestemor på Roan, blir jeg så melankolsk. Jeg begynner å savne den trygge barndommen og somrene jeg tilbrakte i kyst paradiset. Her snakker vi turer i fjellet, bading på Sannan, hoppe i tau på gårdsplassen hos bestemor og plukke blomster i enga. Da jeg ble litt større var det flørting med guttene på butikken og sende meldinger til langt på natt, som gjaldt. Men så går tiden forbi, og man vokser opp. Da har man ikke like god tid til å besøke bestemødre. Det er bestandig så mye annet man skulle ha gjort. Det er synd og si det, men sånn er nå en gang livet.

Men de gangene jeg faktisk kommer på besøk, har jeg det helt fantastisk. Man husker igjen alle plassene man brukte å leke, dele hemmeligheter og le. Huff, kjenner jeg får klump i halsen bare jeg skriver dette. Hvor ble det av barndommen og bekymringsfrie dager?


(Bestemor og meg ♥)


(Utsikten fra stua. Den kan jeg absolutt leve med!)

Flere enn meg som savner barndommer og bekymringsfrie dager?

10 kommentarer

Siste innlegg