Just trying to stay positive

I det siste har jeg fått en del “kjeft” for at jeg blogger om meg selv, og ikke blogger om alt det forferdelige som skjedde i Oslo og Utøya på fredag. Noen mener at jeg verken viser respekt eller sorg. Hvordan kan jeg være så slem å blogge om hvor lykkelig jeg er, når resten av Norge sørger.

Først vil jeg bare poengtere at jeg bruker faktisk mye tid på å følge med på nyhetene, lese intervjuer med ungdommene som overlevde og tenke på alt det forferdelige som skjedde. Spesielt når mørke senker seg og jeg legger meg til å sove. Selv om jeg ikke blogger om det i hvert eneste innlegg, betyr det ikke at jeg ikke bryr meg. For det gjør jeg.

Jeg krysser fingre, sender positive tanker og håper på det beste på at de ungdommene som er savnet kommer trygt hjem igjen. Selv om sjangsen nå begynner å bli relativt liten. Jeg kondolerer på det sterkeste til alle dem som har mistet noen de er glad i. Skulle ønske alle dere slipper den smerten dere går igjennom nå! Kan ikke tenke meg til hvor vondt det må være!


Meningen med dette innlegget var altså å fortelle at jeg bryr meg selv om jeg ikke skriver om tragedien hele tiden. Dere leser om tragedien over alt i media. Både aviser, TV og radio. Da kan bloggen min heller være en plass man kan koble litt ut, og kanskje smile igjen. Det prøver i alle fall jeg. Jeg prøver alltid å være positiv, hyggelig og blid. Om noen føler seg såret på grunn av at jeg ikke viser nok respekt, beklager jeg dette!



 

25 kommentarer
    1. Livet må gå sin gang. Jeg liker å lese det du skriver-for det er godt å gå inn på en blogg ser det ikke står om ulykken når man vil lese om noe positivt midt oppi alt det triste.

    2. Det er forferdelig dumt og uvirkelig det som har skjedd i lille Norge.. Men det er lissom din blogg, og deg vi vil lese om, så ja. Vi leser om denne forferdelige saken i blader, ser på tv osv. Er greit å kunne koble ut, å tenke på noe hyggelig og bra som å lese bloggen din f.eks. Fordi du smiler altid, å er altid positiv. Tusen takk for det Hanna! Stå på, du er best!

    3. det er utrolig trist, jeg mistet to som jeg var veldig god venn med… men jeg synes du bare skal blogge om det du vil, og det som passer! .. jeg vil høre om hverdagen din… og ….. gutter :DDD:D

    4. jeg er enig med deg! jeg følger med nettavisene og nyhetene hele tiden, i jakt på nye detaljer og opplysninger. derfor vil jeg at bloggen min skal være et sted der jeg kan få luftet andre tanker – men selv om jeg ikke har skrevet noe spesielt om det, så er jo omtanken og sorgen der likevel. hvem er det som IKKE bryr seg, når noe sånt skjer?

    5. Jeg er helt enig med deg, jeg går ikke inn på blogger for å lese om det forferdelige som har skjedd. synes det er tåpelig av folk å gi deg kritikk for at du prøver å blogge om positive ting. selvfølgelig er det kjempe trist alt som har skjedd men livet må jo gå videre.
      Bra innlegg forresten;)

    6. jeg synnes du skriver bra du er flik til å blogg bare føjet de det du gjør jeg liker å lese om det du gjør det er intresant og af du er sykt pen sto på med bloggen du kommer shikker på topplista
      sto på det er blogging det er du flik til 🙂

    7. trur det e viktig å fokuser på nå anna også. og ikke bare sitt å les om det som nettopp har skjedd. selvfølgelig e det trist. men det e godt å få tankan over på nå anna. så fortsett å blogg som du gjør 🙂

    8. man kan ikke la det som har skjedd ta helt over bloggverden, hvorfor skal man i utgangspunktet bare blogge om det som har skjedd? jeg syns det er fint å se litt andre ting på blogg.no enn bare om oslo og utøya. ikke fordi jeg ikke bryr meg om det, men rett og slett for å få tankene over på noe annet. så, blogg om det du vil du:) det er derfor man har blogg:)

    9. Det er så sløvt av andre som gir sånne kommentarer. Sefølgelig er det en sorg i norge, men man må gjøre andre ting også, fokusere på annet og få tankene vekk. Akkurat som ikke det er nok å lese og se hendelsen på tv så skal blogg.no bli stappa av sorg? Jeg synes at livet er for de levende, men vi må lære, vise respekt og sørge på vår egene måter. 🙂
      Forsett med den blogginga du pleier.

    10. Ikke bry deg om de kommentarene, du har all rett til å blogge om hva du vil! Skjønner jo så klart at du bryr deg fordet!:) Alle har rett til å reagere og avreagere akkurat som de vil! 🙂

    11. hei! jeg kommenterer ganske ofte, men når jeg skal sjekke om du har svaret så finner jeg ikke kommentaren min :/ vet du hva som er galt?

    12. Kjenner jeg blir ganske provosert av og lese at noen mener dette. Andre bloggere skriver nesten bare om det forferdelige som skjedde på fredag for snart en uke siden. Det er utrolig trist det som har skjedd, og som du skriver så sørger vi alle med de pårørende, ofrene og alle som var en del av den forferdelige hendelsen. Men, jeg har fått skikkelig “nok” i hodet mitt. Jeg greier ikke og sitte og se på tv om bare dette terrorangrepet, bare lese om det i alle aviser, høre om det på alle radiokanaler. Jeg syns det er kjempebra at du kan skrive om andre ting. Mange andre blogger jeg leser skriver kun om tragedien og man kjenner man blir skikkelig mettet. Her klager leserne på at de bare blogger om tragedien, mens her er det motsatt?
      Jeg syns hvertfall det er herlig og komme inn på bloggen din og bare koble helt ut og bare lese de utrolig kjekke innleggene du skriver, før jeg så krysser siden ut og går tilbake til alt som bare har med tragedien og gjøre 🙁 Du er en superflink blogger, og gjør en kjempejobb! Fortsett med det Hanna!

    13. Hvis man vil lese om tragedien så har nettaviser og diverse tilgjengelig. En blogg er for å reflektere en bloggers hverdag, hendelser og hverdag med mulighet til å vinkle den i den retning man selv vil! De aller fleste føler sorg over det som skjedde, men man trenger ikke å ytre dette via nettet for å vise denne sorgen! Noen liker å holde det for seg selv, mens andre trenger å snakke til andre. Det er alles rettighet og man skal ikke dømmes for den grunn.

    14. jeg synes det er bra at du blogger om andre ting enn det forferdelige som har skjedd. Og som du sier, man kan høre og lese om det andre steder. Livet går videre, sånn er det bare. Selvom man ikke snakker/skriver om tragedien betyr det ikke at man ikke tenker på det som har skjedd.

    15. er helt enig med deg!
      jeg blir i bedre humør av og lese noe annet en bare død, savn og bombing!
      så jeg vil du skal fortsette akkurat som du gjør! du er virkelig den beste:)

    16. Så fullstendig enig i alt du sier!
      skjønner virkelig ikke at du ikke er på toppen?
      jeg leser bloggen din vær dag, mange ganger til dagen bare for å se om du har et nytt innlegg!
      er utrolig sjeldent jeg leser tcmn..
      du er best, søte deg 😀

    17. Enig i at du skriver hva du vil, og at det er bra at man prøver å holde seg positiv. Men jeg synes også at det er å dra den vel langt å skrive et blogginnlegg med tittelen “lykkelig” når det er få dager siden mange mennesker ble drept, og de fleste i norge er berørt av det. Mange som er herfra (Orkdal) har også mistet en nær og god venn, det inkluderer også meg :/

    18. Jeg blir så oppgitt over folk som klager over at
      man MÅ blogge om tragediene som har skjedd. Jeg forstår
      godt at ett innlegg eller to naturligvis vil handle om
      dette, men som du selv sier får vi nok info om saken på
      tv, radio og nettaviser. Da er det ikke nødvendig at alle
      bloggere skal skrive om det også. Jeg tenker ialfall selv
      at fordi om jeg ikke blogger om saken, eller melder meg inn
      i ALLE de Facebook gruppene som har blitt opprettet, betyr
      det ikke at jeg ikke bryr meg. Man trenger ikke å skrive om
      noe for å bry seg, så lenge man selv vet at man gjør det
      er det OK. Synes det er kjempebra at du fortsetter å blogge
      som vanlig jeg, blir bare deppa over å lese om saken overalt.
      🙂

    19. Jeg er helt enig med det du skriver. Det blir feil av andre å hakke ned på det du skriver. Selv om du skriver ting som ikke har med terrorangrepene å gjøre, betyr det slettes ikke at du ikke bryr deg. Mange skjønner også det. Fortsett å skrive slik du gjør, og ikke bry deg om hva andre mener. Selvfølgelig bryr man seg, men trenger ikke å vise det i hvert innlegg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg