Ta et hint da!

Da vi skulle gå opp til hotellrommet for å legge oss i går, skjedde det noe ganske ekkelt. Toril og jeg hadde nettopp kjøpt oss take away middag, skyndte oss inn i heisen som holdt på å lokke seg. Der stod det en mann i 40 åra og smilte bredt. Han begynte å småprate med oss. Spurte hvor vi kom i fra, hva vi hadde gjort i dag, om vi likte New York og så videre. Han skulle egentlig av i 14. etasje, men ble med heisen videre til 17. (der vi bodde). Da vi er på vei til å forlate heisen, stikker han hodet ut og spør om han ikke kan få nummeret mitt. Han ville så veldig gjerne at jeg skulle komme å besøke han i Marokko. Jeg sier klart og tydelig nei, med en sur stemme! (Ja, jeg kan faktisk være frekk jeg også)

Vi begynner å bevege oss mot hotellrommet, og jeg tenker ikke noe mer over saken. Plutselig ser vi at han kommer etter oss. Da vi var på vei til å åpne døra, står han på hjørnet og lusker. Han smiler bredt til Toril og jeg ber henne om å skynde seg inn. Da begynner han bare å gå i mot oss. Jeg skal love dere at hjertet begynte å slå raskere og jeg ba til gud om at den trege hotelldøra skulle lukke seg før han rakk å komme inn til oss! Vi hører et klikk, og er heldigvis trygt inne.

Hadde det bare gitt seg med det, hadde det gått greit. Men fyren, han ville ikke gi seg. Etter 10 minutter begynner telefonen å ringe. Da har han skaffet seg romnummeret vårt, og ville tydeligvis oppnå kontakt. Vi ble enige om å bare ignorere telefonen, til tross for at han prøvde å ringe 3 ganger.

Hele situasjonen var kjempeekkel, og jeg må innrømme at vi begge var redd for å gå ut av hotellrommet. Man vet jo aldri hva han fyren kunne ha funnet på. Noen må virkelig lære seg å ta et nei for et nei!


Opplevd noe lignende før?

37 kommentarer

Siste innlegg