How to do make up like me

Siden så mange har spurt etter et nytt sminkeinnlegg, tenkte jeg at det var på tide å lage et. Vil begynne med å si at jeg er absolutt ingen ekspert på dette område, så det kan godt hende jeg gjør noen “feil”, men det får så være. Jeg har satt sammen en liten how-to-do-my-everyday-eye-makeup til dere. Altså en guide til hvordan jeg sminker øynene mine til hverdags. Eller, jeg bruker ikke falske øyenvipper og svart eyeliner hver dag, men dere skjønner hva jeg mener.

So lets get started. Read further if you want to go…


Det første jeg bruker å gjøre er å legge en primer på hele øyelokket og deretter gå over med en base-øyenskygge som jeg også legger over hele øyelokket. Primeren jeg bruker heter eyeprimer clear og er fra make up store. Øyenskyggebasen jeg brukte er også fra make up store og heter Microshadow sibiria. Kosten jeg bruker til å legge base-øyenskyggen er en kost fra make up store og den heter 107.

Etter at jeg har lagt base-øyenskygge, legger jeg en liner ved nedre del av øyenlokke. Jeg bruker å begynne ytterst og lage en linje innover. Bruker også å lage en liten tip på linjen slik at man får en litt mer intens look. Jeg bruker en svart dipliner fra H&M. Kjempeenkel å påføre, men krever litt trening for å få til rett strek.


Etter liner er det på tide å leke seg med litt øyenskygge igjen. Jeg bruker å legge en hvit øyenskygge på nedre del av øyenlokke. Altså delen av øyenlokke som er under globallinjen. Jeg bruker å ha sterkest hvit helt innerst ved øyet og litt svakere utover. Jeg bruker en hvit øyenskygge fra Dior og en fra i.d som er i pulverform. 
Etter å ha lagt en hvit skygge, bruker jeg å legge en mørkere skygge i globallinjen. Man kan velge hvilken farge som helst, men jeg foretrekker å bruke mørkebrun. Bruker en dusekost fra make up store (109) for å legge skyggen med. For at øyenskyggen ikke skal bli for sterkt bruker jeg å blande den ut på armen min, før jeg påfører den på øyenlokket. Øyenskyggen jeg bruker er fra make up store (Microshadow diva).


Helt til slutt er det tid for falske øyenvipper. Jeg syns det gir øyet et lite løft, og blikket blir helt klart mye mer intens. Jeg bruker øyenvipper fra Red Cherry, nummer 138. Jeg bruker vippelim fra make up store, noe som jeg er veldig fornøyd med. Vippene sitter i alle fall på helt til jeg tar de av om kvelden.

Hva syns dere?

ps: Ikveld klokken 8 går intervjuet med bloggeliten og fotballfrue! For dere som er interessert i å høre på, trykk her for å melde dere inn hvis dere allerede ikke har gjort det.

29 kommentarer

Siste innlegg