3 awful ways to get dumped

I det siste har det blitt mye skriblerier om ulike gutter, dating and so on. For å ikke virke som den selvgode jenta som flyter i ulike tilbud, tenkte jeg å vise en helt annen side av meg og gutter. En side som jeg ikke skriver om så ofte. Jeg snakker selvfølgelig om dumping! Tenkte å dele med dere de tre verste måtene jeg har blitt dumpet på opp gjennom årene. Akkurat som alle andre, har jeg fått hjertet mitt knust i tusen biter. Da gjelder det å ha en bestevenn ved sin side som hjelper deg gjennom hele prosessen!

Tredjeplassen går til en situasjon jeg var i i fjor. Det var like før sommerferien skulle begynne, og jeg husker jeg var litt nedfor. Helt ut av det blå, får jeg en Facebook-melding fra en fyr jeg fant veldig tiltrekkende og da var hele sommeren reddet. Vi flørtet, møttes et par ganger og livet var herlig. Den siste gangen jeg møtte ham, hadde jeg laget en liten lapp som jeg la igjen på rommet. Hva jeg hadde skrevet der skal vi ikke gå nærmere inn på, men jeg hørte aldri noe mer fra ham. Jeg ble rett og slett ignorert, “dumpet”, gjort om til luft. Kall det hva du vil. Kjipt var det i alle fall! Det å bli ignorert er en av de verste måtene å bli “dumpet” på. Da vet man ikke hva man har gjort galt, hvorfor han ikke vil ha mer kontakt og så videre. Eneste positive med situasjonen var at det var lett å komme seg videre!


La meg ta dere tilbake til fjerde klasse ved Orkanger barneskole. Året var 1999 og jeg var superforelsket i en gutt i klassen min. Heldig som jeg var, endte det opp med at vi ble kjærester. Jeg tror jeg fikk en venninne til å spørre kompisen hans om han ikke kunne spørre gutten jeg likte om vi kunne bli sammen. Ha-ha, mange kjenner vel til den regla der. Jeg var en veldig dedikert kjæreste og ga ham både et sølvhalskjede med et halvhjerte (jeg hadde den andre halvdelen) og den nyeste Westlife-CD-en, hvor jeg hadde limt på masse bilder av oss to på selve CD-en.

Ukene gikk, og jeg trodde vi hadde det bra. Helt til alt raste sammen en tidlig vårdag. Det var langfri og jeg sto ute og snakket med noen venner. Plutselig kjenner jeg noen prikke meg på skulderen og jeg snur meg. Der står min daværende kjæreste, som sekunder etter sluttet å bli det. Han rakte ut armen og ga meg halskjedet tilbake, CD-en hadde han knust i tusen biter og ødelagt alle de fine bildene. “Det er SLUTT!” sa han, før han gikk sin vei! Der stod jeg hjerteknust og visste ikke helt hvor jeg skulle gjøre av meg. It’s tough love, you guys!

Førsteplassen går til en dumping jeg gjerne skulle vært foruten. Jeg var 15 år og 9 måneder gammel, og trodde jeg hadde funnet kjærlighet. Vi hadde det ganske bra sammen. Han fikk hjertet mitt til å slå raskere, det kilte gjennom hele kroppen når jeg så ham og han fikk meg bestandig til å le. Lite visste jeg at noen måneder senere ville alt dette ende. Det var februar og jeg feiret 16-årsdagen min. Han hadde sagt at han skulle komme, og jeg husker jeg gledet meg som en liten unge. Da han endelig ankom festen, gikk han bort til meg og sa at vi måtte snakke sammen.

Jeg trodde han skulle gi meg en bursdagsgave, men der tok jeg feil. Han fortalte meg at vi ikke fungerte sammen og at det vi hadde måtte ta slutt. Da jeg spurte om hvorfor, sa han: “Jeg må gjennom to bommer for å komme meg til deg. Det blir alt for dyrt i lengden!” Ha-ha! Jeg husker jeg var helt knust, men når jeg tenker på det nå, tenker jeg bare; “What a jerk!”


Noen andre som har noen dumpehistorier å dele?

46 kommentarer
    1. Jeg tror ikke det finnes en eneste god måte å bli dumpet på,men det her tar virkelig kaka. Jeg har ikke lest at det finnes en eneste god forklaring på hvorfor du ble dumpa, så det der er bare teit:P Jeg har ingen dumpehistorier på meg akkurat nå,men jeg er midt opp i en situasjon jeg kunne klart meg uten akkurat nå :/

    2. Dette er veldig lenge siden, tror det var i femte klasse. Men ihvertfall så spurte jeg gutt, og han svarte at han skulle tenke på det. Grunnen til at han sa det var rett og slett fordi han ikke turte å si nei. Da jeg spurte han sa jeg at han ikke skulle si noe om det til noen, og han sa han lovte å være stille om det. At han ikke turte å si nei fikk jeg vite av kompisene hans….
      Jeg ble ikke akkurat dumpet her, for jeg var aldri sammen med han, men på en måte blir det dumping. Tror det tok 3 uker før jeg sa til han at jeg ikke ville allikevell (så forklarte jeg hvorfor), og det var ikke før da han sa at han uansett hadde svart nei.
      Men jeg har kommet meg langt over det, og nå er vi gode venner. Kunne ikke tenke meg å bli sammen med han nå, men hyggelig er han! 🙂

    3. Egentlig ikke 🙂 har nok kapret drømmemannen 🙂 Tror og du veit hvem det er, Øystein isdal 🙂 Har nå været sammen i over 3 år 🙂

    4. Ble ikke dumpet, men fikk vite at gutten jeg var dritkeen på ble flau over å være sammen med meg og ville da ikke møte meg. Da jeg trodde han var komt over det og spurte om vi skulle møtes igjen sa han ja, men trakk seg i siste øyeblikket. Haha, nå er jeg langt over han da heldigvis.

    5. Da er innlegget rettet for skrivefeil, det skal nå være enklere å lese det, samt mer behagelig for øynene å bare skumme lett igjennom.
      Silje; visste ikke at du leste bloggen til søstersen! Hils Øystein og si at jeg savner ham.

    6. Jeg gikk i 6.klasse, og var sammen med en gutt som var et år eldre enn meg. Vi hadde det kjempe morsomt sammen, og han kom på besøk til meg nesten hver dag. Fikk faktisk telefon regning på over 1000 kr og, for når vi ikke var sammen, så snakket vi i telefonen. En dag, helt ut av det blå når vi snakket i telefonen som vanlig, så sa han at han kanskje skulle slå opp med meg. Kanskje? Han sa at kom til å ringe tilbake senere på kvelden, slik at jeg fikk vite hvor ståa sto. Han ringte aldri. Jeg fikk derimot en melding hvor det sto: “Det er slutt.” Ikke noe mer. Når jeg prøvde å ringe han opp igjen, så fikk jeg ikke svar. Han snakket ikke mer med meg på skolen, og han så aldri på meg igjen. Vi var sammen i 6 mnd.
      Det er altså den værste måten jeg har blitt dumpet på. Men nå er jeg sammen med verdens beste kjæreste, som jeg elsker over alt på jord! Vi har snart vært sammen i 2 år, og jeg vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten han <3

    7. elsker at bloggen din handler om gutter også videre, det får megtl å følge meg som en venninne, og det er så godt å høre på så vi kan støtte deg! stå på, det var ikke du som tapte noe, men de. en ren, SMART skjønnhet, med en fantastisk stil og et godt hjertet.. blir det bedre? nei 🙂

    8. Jeg har ikke blitt dumpet, men var sammen med en gutt for ikke så lenge siden som var skikkelig feig. Vi hadde rotet i 4 mnd, og vært sammen i 2 mnd, så begynte han å skrive hjerter og kyssemunner til en annen jente på face. Jeg ba ham, og henne, som for øvrig var en venninne av meg, slutte med det, og de gjorde så. Så gikk det et par uker før jeg igjen måtte be de om å slutte, for da hadde de menlig bare forstatt med kyssemunner og hjerter på mld. Jeg var helt knust og ble skikkelig paranoid. Så jeg spurte begge flere ganger om de var sluttet. JA! fikk jeg til svar. Venninnen min lovte til og med at hun ALDRI ville gjøre noe for at det skulle bli slutt mellom meg og kjæresten min. Pisspreik.
      Helt tilfeldig en dag tok jeg telefonen til venninna mi, på spøk. Jeg låste meg inn på do på skolen. Telefonen var inne på en samtale, men i respekt for henne gikk jeg bare rett ut av den uten å lese noe, det eneste jeg så var at samtalen var med “Han”. Jeg gikk inn i innboksen for å se om jeg kunne finne en samtale med kjæresten min, for jeg var klar over at de pratet, for det hadde jeg ikke bedt de om å la være med. Da jeg ikke fant noe samtale gikk jeg inn på kontaktlista for å se hva nr. til “Han” var. Å jo, det var nok nr til kjæresten min. Så jeg gikk inn på samtalen telefonen hadde vært på i starten å leste den siste mld. Hva som stod der er ikke så nøye, mn det var like før tlfn gikk retti do. Jeg ble rasende!
      Da jeg kom hjem fra skolen ringte jeg kjæresten. Jeg spurte hva det var hn hadde holdt på med, å det visste seg at når han ikke hadde vært sammens med meg, hadde han vært ute med henne å kysset.
      Jeg fikk nok å slo opp med han. Jeg vet dette ikke er det samme, men nesten, bare at min kjæreste var for feig til å dumpe meg før han gikk videre til en annen. Selv om det var jeg som gjorde det slutt gikk jeg rundt i to mnd å lurte på hva det var jeg hadde gjort galt.

    9. Den første dumpinga du delte med oss er veldig lik en situasjon jeg har vært borti. Før min nåværende kjæreste var jeg kjempeforelska i en fyr, han var tydelig interessert han og, vi ble ganske close på rask tid og jeg var head over heels, men så snudde det helt når sommeren kom, og han var aldri online lengre på msn (jeg var hjemme i norge på ferie og han i england), visste seg han hadde blocka meg, og sletta meg fra facebook. Gjett hvorfor. Fordi KJÆRESTEN hans hadde gitt han ultimatum at han kutta all kontakt med meg ellers ville hun dumpe han. Dust, bare det at han holdt på sånn med meg mens han hadde kjæreste er fælt nok, glad det ikke ble så vi ble sammen, how can u trust someone like that eh… Dust.

    10. Det var en fyr jeg hadde snakket med hele sommeren før 8. Jeg var VELDIG betatt og forelsket og jeg trodde han var det også. Han ble mitt første kyss og jeg var superstolt over at han ville ha meg! Vi holdt hender, kysset og var praktisk talt sammen. En dag på skolen går han bort til en av mine besteveninner på det tidspunktet og kysser henne. Etterpå skylder han på meg, og sier han gjorde det fordi han trodde jeg likte en gutt i klassen min. Veldig moden og voksen altså! Skulle gjerne vært foruten den opplevelsen! haha 🙂

    11. Jeg har hatt en litt flau barnehistorie, men det var verken den ene eller andre som ble dumpet 🙂 Nå har jeg verdens beste kjæreste (selv om det er litt klisje). Han er utrolig snill og grei og veldig glad i meg og vi har vært sammen i snart 5 år nå 🙂

    12. åå, dumping er det versta eg vett!
      eg husker i 8.klasse var eg samen med en gutt så var et år yngre enn meg. når me var samen flørta han med andre og likte andre, men eg var så forelska i han at eg dreid i det.. men når eg begynte å snakke med han om det, ” krangla” på en måde.. så slo han opp med meg med en gong. etter 2 uker blei me samen, og slo opp .. skjedde 3 gonger.. Så når eg begynte i 9ende så begynte mange gutter å snakke med meg, og eg likte det.. og me hadde liten sånn, flørting på gang. Så var det en gutt som hetter nils et år eldre enn meg.. eg hadde likt han siden 5. klasse, og han var det hottaste og den mest populære gutt på skulen.. meg og han begynte å holda på .. me var samen i 5 mnd, og han slo opp.. han var ute med venner, og ei jenta ( fienden min ) som kysste han.. selv om han ikke kysste hu, syns han at det var feil.. en utro måte.. så gjekk han til ei jenta som var 3 år yngre enn han… de rota og sårte meg.. det var den verste følelsen eg har nogen gong har hatt. men etter en mnd som singel, blei meg og nils samen igjen.. då var det heilt utrolig.. meg og han stolte mer på kverandre , var med kver andre heile tiden, sov hos kverandre heile tiden, snakte i tlf 24/7.. og var på ferie samen.Så hadde me vert samen i 11 mnd, det var noge stort for meg… men en dag så var det noge som skjedde med han.. han slo opp med meg for han klarte ikke å hørra fortiden min med andre gutter.. det tok kakå sa han… det var det versta…eg hadde gått ned mange kilo, spiste aldri, var aldri med nogen, kutta meg og var allti på rommet mitt.. Og mange gonger lekte han med følelsene mine med og sei at han like meg ennå og vil ha meg, men så ser han ei aen jenta og går heller til hu..
      dagen i dag.. me er venner, for ei uka siden fekk eg sånn flørtette blikk av han.. og eg trudde virkelig kanskje en dag kunne det bli noge ? .. så fekk eg mld fra han for 4 dager siden ” eg syns me skal slutte å snakke, for huske du når du ikke likte at eg snakte med jentene som likte meg før, så ja.” eg fårstod ingenting og sa okei te det, men liksom . ja ? ” så sa han.. ” så trur ikke sophie liker det” … så han har funnet seg ei nå.. han har blitt veldi player egentlig. går på fest kver helg, og eg tippe pule nesten heile tiå, har hold på med mange stk! så årh. men årh.. savne han fordeom etter 9-10 mnd…

    13. Jeg har faktisk vært i den første situasjonen en par ganger. Begge på sommerferien. Hehe. Den verste dumpinga tror jeg at jeg holder for meg selv denne gangen 🙂

    14. Jeg vil ikke akkurat kalle det at jeg hadde blitt dumpet, for vi var da ikke sammen.. Men har jo på en måte det, siden jeg holdt på med noen… 4 år tilbake, så ble jeg “dumpet” av søskenbarnet til bestevenninnen min som jeg likte kjempegodt, det virket som han også likte meg kjempegodt og sånne ting. Men så plutselig så jeg det sto på facebook, i nicket på msn osv et annet navn med hjerte bak, og han hadde blitt sammen med en annen, jeg husker jeg lå i armene til en venninne og gråt som bare det…
      Og jeg ble faktisk også dumpet i år kan man si. Bestevenn til broren min som jeg har hatt følelser for i over 1 år, jeg og han begynte og holde på igjen… Jeg var så utrolig glad, og var helt betatt av han, så skulle vi jo på fest i påskeferien da på lørdag, sånn påskefest som bruke og være her. Og jeg gledet meg som en liten unge til å få se han igjen, klemme han, kysse han og alt sånt. Det var da ordene kom “jeg har funnet meg en annen” Jeg husket jeg gråt sykt mye på festen, så jeg drakk meg helt drita etterpå for å bare glemme det helt.. Var ikke helt smart av meg og drikke meg drita fordeom, men jeg var SYKT knust.
      Heldigvis holder vi litt på nå tror jeg 🙂 Bare han ikke sårer meg igjen, da blir det månelyst ellerno! 😀
      hehe, du er flink å skrive! <3

    15. Sv; hehe, loff og sukker ja 🙂 bra man kan snakke om alt, hehe 😉 Ja han er drømmemannen, har våre krangler av og til men det gjør oss bare sterkere:) Digger bloggen din forresten:)

    16. “Jeg må gjennom to bommer for å komme meg til deg. Det blir alt for dyrt i lengden!” Haha, WTF. Også at du fikk den nyheten på bursdagsfeiringen din i tillegg!

    17. Nå var du flink, H! 😀
      Men uff, da – den siste var tøff. Jævla tard. Sånne gutter har vi ikke noe til overs for :)) Godt vi har vokst og truffet mer modne gutter. Litt mer modne, i hvertfall….. Hehehe

    18. Jeg gikk i 6klasse og var sammen md stebroren til veninna mi(jah….) Istede for å slå opp md meg face to face slo han opp ved å si dt til venninna mi som igjen sa dt til en annen venninne av meg som sa dt videre til meg.. A “real” man.

    19. verste dumpingen jeg har opplevd var sist sommer, jeg var sammen med denne gutten i litt over 1 år de to siste måndene gidde han total faen i meg hadde såvidt tid til og være meg og bare var frekk i kjeften mot meg. jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre for jeg var så gla i denne gutten at jeg klarte ikke gi slipp på han. men jeg ble rett og slett så nedfor så overhørte jeg en samtale med kompissen til han jeg var sammen med da sa han alt han ønsker er at hun ska gjøre det slutt, altså meg. jeg ble helt knust. Jeg kom til fornuft og tenkte jeg fortjener ikke at en gutt skal oppføre seg som en totalt drittsekk så jeg gjorde det slutt uansett hvor vondt det var for meg. Jeg var jo trosalt dødsforelsket i han. det tok meg et helt år og komme over han. Men nå for 3 uker siden begynnte vi og henge sammen igjen og vi oppførte oss som vi var sammen. men nå idag fortalte han meg at det ikke funket jeg fortjente bedre… love is hard!

    20. Håper du fortsetter å skrive mer om gutter, Hanna! Digger bloggen din, og det er gøy å lese når du er så ærlig og skriver om slike temaer som de fleste kjenner seg igjen i, ikke bare om klær og mote 😀

    21. Alltid gøy å lese om guttehistoriene dine:)
      Selv om dumping ikke er særlig morsomt:/
      Har aldri vært i et forhold før, så vet ikke
      hvordan det er å bli dumpet, enda.

    22. jeg var sammen med en gutt i 9 og en halv måned. vi hadde det kjempebra sammen. jeg hadde en venninne som flørtet veldig mye med han, og det ble en del drama av det, ja. vi hadde sex, og etter det de to siste månedene av forholdet overså han meg totalt, og snakket nesten ikke med meg, det var alltisd jeg som måtte ta intiativet. om jeg spurte om vi skulle være sammen kom han med dårlige unnskyldninger osv. jeg var kjempe lei meg lenge, og gråt ofte hjemme på kveldene og sånt. til slutt spurte jeg han om han egentlig var interessert, da sa han at han ikke var sikker, men ville gjerne snakke med meg personelig. men som tideligere hadde han aldri tid, eller så lagde han dårlige unnskyldninger.
      en dag på skolen bestemte jeg meg for at jeg måtte snakke med han, og vi ble enige om å gjøre det slutt. han sa han ikke ville miste meg og at han ville vi skulle være venner. men etter vi gjorde det slutt snakket han ikke med meg eller noenting. i ettertid har jeg funnet ut at han bare brukte meg…

    23. Dumping ja, det er aldri noe artig! Min verste opplevelse innen dette emnet må være da jeg var sammen med en gutt, jeg ble gravid, skulle ta abort. Dagen før jeg skulle ta abort, sov han hos meg, og gjorde det slutt. Var med meg på sykehuset, men dro etter en time. To uker etter, ble han sammen med hun han var sammen med før meg.
      Klarte heldigvis å komme meg over det ganske fort, da jeg hevet hodet, og tenkte at han var like mye verdt som dritten under skoene mine;)!

    24. Jeg var sammen med en fyr i over ett år, og plutselig en dag hadde han vist ombestemt seg. Vi pratet sammen på MSN, og jeg sa til han: ælske dæ <3 og jeg fikk til svar: gla i dæ <3.
      Da skjønte jeg at noe var galt, og vi begynte å prate om det. Så fikk jeg til svar at han var usikker på om han ville være sammen med meg, at han var lei av å være i et forhold. OVER MSN!! Jeg var så sykt skuffet, så jeg gikk resten av uka uvitende om vi var sammen. Det verste er at vi gikk i samme klasse så vi så hverandre hver dag og hadde samme omgangskrets. Jeg var ikke på skolen dagen etter han "slo opp", for jeg klarte det ikke. 5 dager etter han sa det, visste jeg fortsatt ikke om vi var sammen eller ikke - men jeg var så lei av å ikke vite så jeg endret sivilstatusen min på facebook til singel, og han reagerte ikke akkurat på det så.
      Det var slutt i 3 måneder og det var de tre mest jævlige månedene jeg har opplevd. Han sa jo at han gjorde det slutt fordi han ikke ville være i et forhold, men han sa til kompisene sine at han ville pule andre damer. Jeg skjønte det jo, og det at vi hadde samme vennene var jo greit siden de sa alt til meg som han sa. Jeg snakket dritt om han ofte, og det var faktisk det faktumet at han var så feig og gjorde det over MSN som såret meg mest. Vi var liksom et par som snakket om alt sammen og at han gjorde det slik sjokkerte meg.
      Etter de tre månedene fortalte han meg (på MSN vel og merke) at han savnet meg. Jeg ble jo utrolig glad, men visste ikke helt hva det betydde. Vi møttes etter skolen, og da kysset han meg og sa hvor mye han hadd savnet meg osv. Jeg var egentlig ikke så glad som jeg trudde jeg skulle ha blitt, men det var fordi alle sammen sa til meg at vi kom nok til å bli sammen igjen uansett.
      Nå har vi vært sammen i snaue 2 år, men jeg har ikke helt tilgitt han for det han gjorde. Hver gang jeg tar det opp sier han at han ikke vil prate om det, og det sårer meg på en måte. Jeg vil jo vite at det er meg han vil ha og hvorfor ting ble slik. Han er ikke så romantisk av seg og jeg må nesten be han om å si at han er glad i meg. Jeg blir så usikker hele tiden, men han er en av de mest utrolige personene jeg har møtt. Får vel se hva tiden bringer..

    25. Digger bloggen din !! 😀
      Det var en gutt som likte meg og jeg visste ingenting.. Plutselig så begynte han og holde meg i hand osv .. Også noen dager etter det når jeg begynte å like han sa beste vennina mi til han at han skulle bare dritte i meg.. Så han ignorerte meg ..
      Dette var i januar i år. Er godt over det nå!

    26. det verste var vel den gangen jeg plutselig bare fikk silent treatment, og møtte karen noen uker senere og han hadde blitt sammen med eksen sin! hater ekser! de skal alltid ha kloa rundt de gamle guttene sine, selv om de ikke vil ha dem. æsj

    27. Det var ifjord en gang da jeg var sammen med en fyr. Jeg skulle dra til Tromsø en uke fordi onkeln min hadde fått slag. Da jeg kom hjem hadde jeg fått hørt at han hadde vært mye med en annen jente. Den jenta var faktisk en ut av mine bestevenner. Vi hadde vært bestevenner i 12 år, faktisk. De hadde vært mye sammen mens jeg hadde vært borte. Da jeg kom hjem møtte jeg han da. Han gikk rett forbi meg å rett til bestevennina min. De for en annen plass. Jeg var knust. I tillegg til det så hadde hun også en kjærest. Da jeg sporte han hva i helvette er det som skjer?!, så sa han bare at ”det ble bare sånn”. Så alt han sa til meg var at ”det ble bare sånn”.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg