Memories – part 2.

Siden så mange av dere satte pris på at jeg mimret tilbake og skrev om hva jeg opplevde de første månedene i USA, tenkte jeg å fortsette med dette. Denne gangen er det oktober sin tur.

Det første spennende som skjedde i Oktober var at jeg bestod teoriprøven på bil og var et skritt nærmere amerikansk førerkort. Kjøpte meg amerikansk mobil og ble spammet med samtaler fra ukjente mennesker. Det viste seg nemlig at han som hadde nummeret mitt før meg hadde lurt banken sin eller noe og de ringte meg for å få tilbake pengene sine. Haha, for et styr.

På toppen av det hele ringte Daryl (fyren som hadde eid nummeret mitt før meg) og ba meg med ut på date. For en fyr sier jeg bare! Til dere som lurte så rakk jeg aldri å svare på invitasjonen. I det jeg snakket i telefonen med Daryl, kom mamma inn på rommet og jeg la bare på røret i flauhet. Hadde uansett aldri kommet til å takke ja.

I oktober prøvde jeg eyelash extension for første gang og jeg var superfornøyd med resultatet. Lange, mørke, tettsittende vipper, what’s not to love?! Husker det var fantastisk å våkne opp om morgenene og slippe å tenke på øyensminke. Øyenvippene varte i omtrent 2 måneder, og husker jeg måtte være kjempeforsiktig når jeg vasket ansiktet eller fjernet sminke.Skulle ønske jeg hadde så fine øyenvipper til vanlig! Nesten så jeg vurderer å sette på nye igjen.

Jeg planla å kjøpe min første Louis Vuitton-veske, men de var selvfølgelig utsolgt for den jeg ville ha i butikken i San Francisco. Derfor måtte jeg kjøpe meg en kjole på Saks Fifth Avenue som plaster på såret. Haha, ikke så ille det altså.


Jeg kjøpte meg nydelig sko fra Steve Madden. Steve Madden er virkelig et genialt merke. De har råstilige sko som (believe it or not) er behagelig å gå i. Dessuten har de en rimelig pris. Ligger rundt 600-800 kroner for et par lovely heels.

Jeg laget en sangvideo hvor jeg fikk pappa til å spille gitar mens jeg sang en medley av godnattasanger. Jeg tok tre sanger pappa bestandig sang til Oda og meg når vi var mindre, og satt sammen til en. Hver natt før vi skulle sove måtte pappe sitte ute på gangen, spille gitar og synge byssanlull. Hvis ikke sovnet verken Oda eller jeg. Haha, good times ♥


Dette fikk meg forresten til å tenke på når jeg sang godnattasanger til svensken jeg møtte i Vegas! Jeg skulle imponere med svenske vuggeviser og setter i gang med å synge. Han stakkar viste ikke helt hvor han skulle gjøre av seg. Haha, blir flau bare jeg tenker på det!

I slutten av oktober ble nabolaget gjort om til en skummel scene i en dårlig skrekkfilm. Det var Halloweenpynt over alt, og når mørket senket seg var det faktisk litt skummelt å gå ut. Vi feiret Halloween i NY hvor jeg møtte verdens søteste jente. Dette forteller jeg mer om neste gang!

Noen som husker noe fra Oktober?
Hva syns dere om kjolen, skoene og syngingen?

28 kommentarer

Siste innlegg