Alle gode ting er 3?

Eller, ikke akkurat denne gangen. Som jeg har skrevet på bloggen tidligere har jeg en måte å tiltrekke meg politiet på. Jeg vet ikke hvordan, men kanskje det oser trøbbel ut av meg?

Da vi dro hjem fra Olenka’s graduation party, som forøvrig var kjempegøy, merket jeg at jeg hadde blåe, røde og hvite blinkende lys bak meg! Da var det Ikke noe annet jeg kunne gjøre enn å kjøre til siden og vente på dommen. Da jeg rullet ned vinduet var den en sint politimann som kom gående mot meg. “You know I told you not to do this!” “What’s the matter with you. You can’t drive here anymore?” Jeg satt der og bare måpte. Hva i all verden var det han snakket om?

Etter en stund fant jeg ut at dette var den samme politimannen som hadde stoppet meg en sen høstkveld i september, og han husket tydeligvis bilen, meg og at jeg den gangen hadde glemt å ta på lysene. Jeg mener, hva er sjangsen for det? At jeg skulle møte den samme politimannen, bli stoppet på grunn av den samme årsaken, i den samme gata som for 9 måneder siden? It’s crazy!

Problemet nå var at denne gangen var han sint på meg. Det var ikke en hyggelig opplevelse i det hele tatt. Han ville ikke godta det norske førerkortet mitt, og siden det amerikanske har gått ut på dato, stod jeg der uten førerkort. Han skulle gjøre en eller annen rar test for å se om jeg hadde drukket, og han kjeftet rett og slett på meg. Til tross for alt dette endte det med at han sa. “I’m gonna look the other way for now. Good night!” 

Jeg var bare overlykkelig for at alt gikk bra. Tenkt det, dette er den tredje gangen jeg har blitt stoppet av politiet her i USA og hver gang har de “sett den andre veien”.

Blitt stoppet av politiet før?

19 kommentarer
    1. oida, huff! bra det gikk bra, hvertfall 😉 må bare si at jeg ELSKER bloggen din, Hanna! Du skriver så bra, varierende og morsomt, og det er alltid like spennende å lese innleggene dine. Fast leser, stå på! 🙂

    2. Ah, skills vesla. Skills.
      Jeg er egentlig mest overraska over at du ikke har blitt stoppa og fratatt lappen elns her i Norge.
      Also, se Cannonball Run. Så får du se at det ikke alltid hjelper med fordeler og blondt hår. 😉
      For å svare på spørsmålet ditt … Ja, jeg har blitt stoppet av politiet gjentatte ganger. I beruset tilstand på sykkel (men siden det var på Gjølme gikk det helt greit, for hallo. Det er Gjølme. Ingen tenker over en dritings 15-åring på sykkel), klin edru mens jeg opprettholdt fartsgrensen på scooteren min (veldig vanskelig å ikke gjøre det når den bare går i 40) og kjørte forbi Evjen barneskole (ble mistenkt for trim, ha-ha!), vandrende rundt i skitne klær i Trondhjem med en eim av alkohol rundt meg, sittende nederst i Nordre med en kasse pils (møtte ridende politi! 😀 ), og gjentatte ganger her på Steinkjer for forskjellige småting. 😛

    3. Oisann, for en tilfeldighet. Jeg har aldri blitt stoppet selv, men mange ganger sammen med andre. Får håpe du unngår det når du kommer tilbake til Norge da 😉

    4. Hva er sjansen for at han i det hele tatt husker BILEN etter 9 mnder??? Haha..
      Jaa, og endte opp med en bot på 7800 og to prikker i førerkortet……. Tralalala 😀 Tok en forbikjøring i 1X9, men det var over fjellet til Trondheim, så egentlig syns jeg det var KJEMPEunødvendig av den kjekke politimannen å stoppe meg. Ble nesten en date på han og, men jeg stakk før han rakk å spørre :))))))

    5. så bra at du slapp unna alle tre gangene! haha 🙂 må bare si at jeg elsker bloggen din og leser den hver eneste dag! du skriver veldig bra, og legger ved mange fine bilder 🙂
      også må jeg bare spørre hva du synes om Justin Bieber? hehe..:) han skal jo ha “charity” konsert i san fran i dag. har du tenkt å stoppe innom Mountain Winery 8.30 pm for å ta en titt på kjekkasen eller?

    6. Anonym: aw, så hyggelig å høre! Er så koselig å lese at noen setter pris på bloggen min 😀

      Syns Justin Bieber er kjempesøt! Oh, så gøy at han er i San Francisco området. Prøvde å google Mountain Winery og det visste seg å være et stykke unna San Francisco pluss at det stod at billettene kostet 250 dollar eller noe. Men hvis ikke hadde jeg gjerne dratt på konsert med han : )

    7. jeg har en bror som ble tatt av snuten 3 ganger. en gang for falskt legg, en gang får snuten trodde han å en venn hadde rane joker, å en gang får å være med på å brenne ned en låve,( eller han gjorde det ikke men han var der da det skjedde så han blei med skjyldig

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg