Its good to be blond, tall and beautiful!

Nå skal dere høre dere. Jeg og Annette var på shopping i 5th avenue, og hadde en minnerik dag. For det første ble vi behandlet som prinsesser hos Dior, men det skal jeg fortelle om senere. Dette innlegget skal handle om Nelson Blitz, en fyr jeg og Annette møtte.

Vi var innom Chanel for å titte på drømmeveska mi, og skravlet så det klang i veggene. Da vi var på vei ut får vi øye på en eldre herremann i en fargerik dress og stor sløyfe i halsen. Plutselig roper han etter oss. “Are you girls from Finland?” “Noo!” roper vi i kor. “we are from Norway”. Da blir han helt i hundre og ber oss om å komme bort til han. “Do you know Edvard Munch?”. Svarer selvfølgelig ja, men lurer litt på hvorfor han spør om det..

Etter ei lita stund finner vi ut at han er eier av 28 ulike Munch-malerier og har Madonna hengende over peisen i stua si! Crazyness! Vi sto der lenge og pratet med han og datteren som forøvrig fylte 20 denne dagen. Han fortalte at han var kompis med Jon Fredriksen og at de to blonde døtrene hans brukte å komme på besøk hver gang de var i NY. Tror nok han var en sucker-for-blonds! Han prøvde til og med å spleise Annette med sin 52 år gamle sønn.

Det endte i alle fall med at han ga oss nummeret sitt og datteren holdt på å dø av skam! Fikk melding i dag tidlig at jeg og venninnen min (som han absolutt ville kalle Anastacia) måtte komme på middag i hans leilighet på 5th avenue neste gang vi var i NY. “we have to keep in touch!”

Annette og jeg har i alle fall planlagt neste tur til New York, september 2011!

29 kommentarer

Siste innlegg