It’s all about the hair

I det siste har jeg fått en del spørsmål om håret mitt. Er det ekte? Eller bruker jeg extension? Hvordan fikk jeg håret så blondt og går jeg ofte til frisøren?

Kan begynne med å fortelle at jeg bruker extension. Siden sommeren 2007 har jeg vært “avhengig” av å ha hårforlengelser i håret. Crazy, I know. Men jeg føler meg ikke helt vel uten. Bruker hair extension med keratinfester, men hadde en periode høsten 2009 hvor jeg brukte clip ons. For et styr sier jeg bare. Av og på med håret hver dag er slitsomt! Pluss at det er lite sjarmerende når gutten du liker skal ta å kose med håret ditt og han finner noen store fester der oppe! Dere aner ikke hvor mange kleine situasjoner disse festene har laget for meg. Blir flau bare jeg tenker på det!


Jeg er i alle fall utrolig fornøyd med keratinfester. Skal sette på meg nye neste uke og da blir det den 6. gangen jeg gjør det. Vet det er mange som sier at keratinfester sliter på håret og at de er ubehagelig å gå med, men denne erfaringen har ikke jeg. Hver gang jeg tar ut hårforlengelsene har håret mitt vokst opp til 5 til 10 cm, og jeg merker ingen forskjell på tykkelse. Den første natta med keratinfester kan det være ubehagelig å sove, men etter noen dager merker man ikke noe til festene i hodebunnen.

Noen har spurt meg om hvilket merke jeg bruker på håret. For å være ærlig vet jeg ikke hvilket merke frisøren min har brukt. Men jeg kan spørre henne neste uke hvis noen er interessert i å vite det. Jeg har og brukt clip ons extensions fra Pilus en liten periode.

Det positivet med Pilus-håret var at det var veldig likt min egen hårfarge slik at det blandet seg inn naturlig. Det negative med håret var at det floket seg sammen til et kråkereir etter bare 10 minutter. Ganske upraktisk i grunn. Skal jeg bruke clip ons igjen, skal jeg prøve et nytt merke. Noen som har noen merker å anbefale?

Bruker dere extensions?

59 kommentarer
    1. keratin funket skikkelig dårlig på meg, det sleit av alt håret ;/ men så har jeg veldig tynt hår fra før av, fungerer sikkert bedre på tykkere hår.
      nå bruker jeg bare clips , da veksler jeg med utslått langt hår / lang hestehale , eller bare mitt naturlige ”korte”. Men enig med at det kan oppstå en del kleine situasjoner med clip on…. F eks da det kommer en stor vind…….

    2. Nydelig hår! :3
      Jeg bruker ikke noe av det, siden vis jeg kjøper det. Blir det bare 2-3 cm lengre enn håret mitt.
      Og da må jeg farge håret mitt. For det finnes nok ikke noe i min farge. Men vil faktisk prøve det! 😀

    3. Du har så fint hår!! Jeg brukte hair extentions før, men nå har jeg såpass fått langt hår at jeg ikke trenger det. Men jeg bruker hair extentions noen ganger når jeg skal krøllet håret mitt 🙂

    4. Jeg bruker ikke extensions, men har godt kunne tenkt meg lengre og fyldigere hår!
      Jeg synes det er litt dyrt, og er redd for at det sliter på håret, men en dag kommer jeg nok til å prøve det 🙂
      Du kler det i alle fall 🙂
      Ha en fin dag!

    5. Har prøvd tape on extensions fra rapunzel of sweeden, det er ikke å anbefale! Billig, men det floket seg, ble tørt og halvparten av håret falt av :/
      Men jeg har hørt at clip ons fra luxushair skal være veldig bra 🙂

    6. Du er alltid fin på håret, Hanna! Også ser det ekte ut. Jeg har også brukt extensions i flere år, men trives best med microringextensions. Glad noen fant opp det å sette på hår…=P

    7. Jeg bruker extensions, har også blitt veldig avhengig av det, men det koster forferdelig mye. Men jeg tror jeg også bruker keratin fester eller ka det er, sånn som blir ”brent” på håret med sånn ting også når håret begynner å gro eller vokse lenger, så blir det litt slappere på en måte.
      Jeg er i vertfall kjempefornøyd med extensionsa mine. Tror at det er sånne som du har 🙂

    8. Jeg bruker clip on, og er også sykt avhengig av det! Har brukt det siden 2008 tror jeg, men har alltid hadd lyst og teste ut keratinfester, men alle sier liksom at det sliter sånn på håret, og at det floker seg.
      Har store planer om og sette på hår i sommer da, men mener du at det er til og anbefale i forhold til clips? At det liksom er bedre? Tenkte liksom at det kanskje blir og se mer naturlig ut 😀

    9. Jeg har selv vært gjennom flertalls merker og varianter av extensions, men har nå kommet frem til at rapunzel.no definitivt har det fineste håret med den beste kvaliteten for min del. Socap tror jeg de selger i USA også, innbiller meg at jeg så en pakke av det der i høst, det er også til å anbefale! 🙂

    10. hvordan fungrer keratin extensions hvis du har krøller ? og har du slike med metalldingser som du “støper” på med rettetang eller noe slikt, eller har du sånne man “limer” på på hodebunnen?:)

    11. mari: Jeg har slike “metalldingser” som du kaller det. Det er keratinfester i enden av håret som frisøren støper på med en varmetang. For å fjerne dette igjen må man bruke et serum som løser opp keratinet i festene. Det er ingen problem å krølle hårforlengelsene med krølltang. Det er ekte menneskehår som blir brukt, så det tåler både føning, krølling og retting med rettetang 😉

    12. jeg elsker bloggen din, men jeg bare lurer på en ting jeg ikke fikk svar på på innlegget. Er håret ditt naturlig blondt eller har du farga det. Vis du hadde en annen farge på håret, kunne du vist et bilde av det da:)

    13. Utrolig pent hår (: Jeg har opplevd så sinnsykt mange ganger at enkelte jenter sier jeg er penere uten extensions, og det er utrolig kjipt når man føler seg mye mere vel med extensions!
      Sist jeg brukte kerativfesten, fikk jeg stor floke i bakhue. Bruker du å flette håret om natten ?

    14. Hei Hanna.
      Jeg vil bare si at jeg har likt bloggen din fra første stund jeg klikket inn på tilfeldige blogger på topplisten. Jeg liker å lese bloggen din som er litt annerledes enn de andre hverdagslige bloggene der.. San Francisco virker kult 😀

    15. Jeg er også en fan av å bruke extensions, men foretrekker clips. Jeg anbefaler extensions fra http://www.nettsalongen.no/ Det er billig, og bra hår. Jeg har hatt mitt i nesten et år, og det ser veldig naturlig ut. Jeg får alltid komplimanger av extensionsen min, alle tror at det er mitt eget 🙂

    16. Den første kommentaren min ville ikke komme frem 🙁
      Jeg er også en stor fan av å bruke extensions, men jeg bruker clips. Jeg vil anbefale extensions’en fra http://www.nettsalongen.no/ Det er et veldig bra hår som ser kjempe naturlig ut, og det er billig! Det holder lenge, jeg har hatt mitt i snart et hår. Får alltid mange komplimenter om hvor fint håre mitt er 🙂

    17. Hei!
      Digger deg og bloggen din, stå på!
      Jeg har brukt extentions siden sommeren 2008. Først brukte jeg syntetisk hår, og har prøvd mye annet tull… men det siste halvåret har jeg brukt hår fra rapunzelofsweden.com. Har ikke byttet enda, og det holder seg kjempepent! kommer til å holde meg til det merke lenge 🙂 Prisen er ikke så ille heller, 1000 kr pr pakke, og jeg bruker 2 ca 🙂 (14 deler)

    18. Spør din frisør om hvilke merke det er! 🙂 liker håret ditt.
      Lene Orvik har anbefalt – http://www.locksandbonds.com/store2/ – og jeg har selv bestilt der ifra 🙂 Om du vil vite hvordan det er, så tar jeg det nok på til uken og lager et innlegg om det. Er keratinfester, noe jeg har hatt før og liker det veldig godt, men skal nå ta på microringer istedetfor å smelte det inn i håret mitt.

    19. Hei Hanna 🙂
      Jeg har brukt extentions fra bobbys, og det er virkelig verdt pengene!
      håret er langt og fyldig, og man trenger kunn en pakke.

    20. >Jeg har bestilt mikroringer,. Men de kommer aldri. Fikk også en mail i går om at de hadde sendt clips. Men skulle bare betale frakten? Hehe sikkert sponing pog 😀

    21. Anja: aw, så koselig at du liker bloggen min! 🙂
      Håret mitt er nok desverre ikke naturlig blondt. Jeg går til frisøren og bleker det. Hadde jeg hatt min naturlige hårfarge ville jeg nok hatt mørkebrunt hår. Haha, det er litt rart å tenke på ;o
      ps: Jeg vet ikke om jeg har noen bilder av meg mer brunt hår. Har farga det så lenge jeg kan huske. Kan legge ut et barnebilde eventuelt da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg