Makeup – Hudsminke

Jeg har fått en del leserspørsmål om hvilken foundation jeg bruker til huden, om jeg er fornøyd med den og så videre. Tenkte derfor jeg kunne reposte et innlegget jeg skrev om foundation min i februar.

Jeg har prøvd mange ulike foundation opp gjennom tidene. Alt fra billige fra H&M til mer eksklusive fra Esthetique. Har hatt perioder der jeg har kjøpt alt for mørke foundation og gått rundt med foundationskille til tusen. Kan trygt si at jeg har prøvd det meste, og jeg har vel bestandig vært på utkikk etter en foundation som gir en fin farge og dekker godt. Fram til nå har Dior og Kanebo vært øverst på listen, men etter at jeg var til bestevenn i januar har jeg fått en ny favoritt. Guerlain Aqua Parure.

Jeg bruker fargen 02, og kjøpte min for omtrent 300 kroner her. Jeg kjøpte den i begynnelsen av februar og har brukt den omtrent hver dag og den er enda ikke blitt tom. Det jeg liker veldig godt med denne foundation er at den har en veldig god konsistens slik at den blir enkel å påføre huden. Den er ikke for tynn, og heller ikke tykk og klissete. Den har veldig god dekkevne og gir en veldig naturlig hudfarge. Jeg bruker å gå over med et pudder fra Clinique for å matte ned huden. Tilslutt går jeg over med et solpudder fra Guerlain, for å gi ekstra glød.


Hvilken foundation bruker du?

36 kommentarer

Siste innlegg