He loves me, he loves me not?

Da jeg var mindre skulle jeg ønske noen ga meg råd om “kjærlighetslivet” mitt. Derfor tenkte jeg å dele en liten historie med dere, og kanskje komme med noen gode råd.

Da jeg var omtrent 15 år husker jeg at jeg var utrolig forelsket i en fyr som var noen år eldre. Jeg er helt sikker på at jeg terroriserte han med meldinger, og tok ikke hintet da han gang på gang ikke hadde “tid” til å finne på noe med meg. Etter en god stund begynte jeg vel å forstå at han ikke var interessert. Jeg husker jeg var hjerteknust! Hvordan skulle livet mitt gå videre etter dette?

Hadde noen fortalt meg at om noen år vil du ikke en gang tenke på at han eksisterte, hadde jeg ikke trodd på den personen. Jeg var helt overbevist om at jeg aldri kom til å komme over han. “Kjærlighet” i den alderen kan være så intens og naiv.

Årene gikk og jeg ble mer selvsikker, fikk bedre klesstil og hadde mine egne meninger. Den håpløse forelskelsen som gikk i vasken, streifet ikke en gang minnet mitt. Jeg kunne ikke hatt det bedre. En kveld da jeg dro ut på byen, merket jeg at noen hvisket en cheesy sjekkereplikk i øret mitt! Jeg snudde meg rundt og tror dere ikke at der stod my blast from the past! Ting kunne ikke ha blitt snudd mer på hodet. Nå var han faktisk interessert i meg!

Pointet med denne historien er derfor, fortvil ikke om gutten du er forelsket i ikke er interessert i deg. Om du har kjærlighetssorg og tror at livet aldri kommer til å blomstre igjen. Jeg er helt sikker på at tiden leger alle sår. Og at gutten som ikke ville ha deg da du gikk på ungdomskolen kanskje får et helt annet syn på deg når du blir litt eldre. Time is the key baby!

Har dere vært håpløst forelsket i en gutt som ikke var interessert? 

77 kommentarer
    1. Syns han gutten hørtes dum ut. Han begynte å like deg da du forandret deg? Hva var galt med den gamle deg? 🙁
      Nei 😛 Haha.. Det hørtes skikkelig selvsikkert ut, men de jeg har likt har likt meg. Ikke at det er så vanvittig mange – jeg er jo så kresen. SÅ KRESEN! 😀
      SV: (Klarte å poste denne på min egen vegg jeg. Haha..)
      Jeg var helt svett da jeg våknet! Haha. Vil betegne det som et mareritt. Haha.. Det er klart jeg lever singellivet til det fulle ;D Hehe. You know meee, vøttø 😀
      Meehehe (6) Jeg har allerede planen klar for rullekakebaking (6) Eller så kan vi bake sammen 😀 Vi skal jo så mye annet, så hvorfor bare ikke adde en rullekake til lista vår og?? 😛 Haha..
      Vet du hva jeg ikke liker!? Gutter som ikke vil bestemme!! Jeg HATER å bestemme, så da må jo gutten bestemme! Det sier seg jo selv. Men han vil ikke bestemme, så da sitter jeg her, da..!
      Hahaha, du svarer jo når du har tid, så ikke tenk på det 😀 <3 Har slått av en prat med broren din så lenge 🙂 Hehe..

    2. tusen takk! jeg er faktisk akkuratt fylt 15, og jeg har hjertesorg, enda jeg og x-en slo opp rundt jul.. såklart er jeg ikke så lei meg som jeg var, men jeg lurer på om jeg noen gang kommer til å glemme han på ordentlig? han var min første ordentlige kjæreste.. vi var sammen i 6 mnd. har du HELT glemt han du var sammen med i 2 år? hender det at du forsatt er lei deg pga det, eller tenker på det? er utrolig redd for at jeg alltid kommer til å “ha han i bakhodet” på en måte. hadde blitt utrolig glad om du svarte!

    3. Kjenner meg veldig igjen her. Er selv 15 år og er superforelsket i en som blir 18 snart. Vi pleier å snakke i timevis, men hver gang jeg spør om vi skal finne på noe sier han at han er veldig opptatt med seilingen(noe han gjør nærmest hver dag)

    4. mari: Huff, så utrolig trist! Jeg føler virkelig med deg! Det er ikke noe gøy å ha kjærlighetssorg. Men jeg kan nesten garantere deg at alt kommer til å gå bra til slutt! Om noen år vil du til og med tenke tilbake å le over at du var så lei deg. Det har i alle fall jeg gjort mange ganger. Du kommer nok til å glemme eksen din, men hvor lang tid det tar det vet jeg ikke. Jeg brukte vel omtrent ett år før jeg kom meg HELT over han. I begynnelsen kunne jeg være lei meg for at forholdet var over, men nå tenker jeg ikke på det i det hele tatt. Det skal nok gå bra skal du se : )

    5. Hei Hanna. Jeg må bare begynne med: Tusen hjertelig takk for at du postet dette innlegget. Idag opplevde jeg det. Jeg og han jeg var døds forelsket i sa at han ikke var intressert. Han hadde gitt meg falske forhåpninger i ca. 4mnd. Jeg er knust. Jeg burde egentlig ta hintet, hver gang jeg spurte om å finne på noe så hadde han ikke tid. Det som du har skrevet i dette innlegget traff meg, jeg føler det du skriver nesten handler om hva som netopp skjedde med meg, for noen timer siden. Jeg er skikkelig lei meg, og krangler hele tiden med foreldrene mine. Kunne ønske så gjerne jeg hadde noen å snakke med. Alle venninene mine har kjæreste, og da mener jeg ALLE. Av og til lurer jeg på når min tid vill komme. Alle mine store forelskelser har avvist meg. Jeg gir snart opp.
      Vill bare si, takk igjen. Dette inlegget gidde meg mer håp :)!

    6. svar: hehe, tusen takk! jaa den er jo helt nydelig ♥ jeg vet ikke om det går an å få tak i den i norge, så jeg fikk kjøpt den av en som hadde vært i australia! 🙂

    7. Hehe, jeg har nok opplevd det samme ja. alt var helt grusomt og det var jo verdens undergang da jeg fant ut at gutten jeg var forelsket i ikke likte meg. haha når jeg ser tilbake på den tiden så må jeg nesten le litt. hehe.
      Men dt er jo sånn de første forelskelsene pleier å være.
      Det er godt ting forandrer seg og at vi klarer å se ting fra en litt annen side i dag 🙂
      Godt innlegg foresten;)

    8. Du har så fin blogg 😉 hvor mange lesere har du va daglig? Bloggen din har jo vokst veldig 🙂 har fulgt den siden du var ganske fersk blogger!

    9. Gjett om:)
      SV;Takker Hanna:) vil så fælt dra til orlando og harry potter land:) hehe. ble litt ekstra gira etter å sett “harry potter and the goblet of fire” idag på TVN.hehe^^

    10. Hvem av kompisene mine var det? 😛
      Og for å svare deg, nei, rommet ditt er like ulåst som du forlot det i fjor sommer, men jeg kan godt låse det når jeg kommer hjem neste gang. 😛

    11. Hei hei! Nå er det lenge siden jeg har fått besøkt bloggen din, så nå har jeg en helaften med lesestoff, haha! Og ja, vi alle har vel vært forelska i gutten som ikke var interessert, det er jo helt forferdelig:P

    12. har det sånn nå, og jeg er 15 år. fyller 16 snart. hahah, han er 20…
      elsker bloggen din hanna! 😀

    13. Jeg var sammen med verdens fineste og beste fyr, også helt utav det blå slo han opp. Jeg var helt knust og var fryktelig forelsket i lang tid. Men så etter en lang tid med bare sutring bestemte jeg meg for at det var nok, han var ikke noe å sutre over. Jeg var 14 år gammel, har hele livet fremfor meg. Han var ikke nok for meg. Og nå, har jeg et superbra!
      Veldig fint innlegg! :-DD

    14. Haha, så festlig:D tenkte akkurat på deg også, derfor jeg skreiv nå! Men ja, ufrivllig.. var så glad i http://www.eneleh.com, men jeg er ingen datanerd, og hver gang det skjer noe galt med en “.com” blogg så må noen “som kan det” fikse det, alt tar mye tid, hvert eneste bilde jeg legger opp koster penger osv osv.. så jeg gadd bare ikke lenger, så jeg gikk tilbake til blogg.no 🙂
      Så nå er det mye jeg ikke har fått oppdatert om, så prøver så godt jeg kan å få alt lagt over! Hehe, mye greier det der:P men ja skjedd mye siden sist for å si det sånn :D<3

    15. hahah, ja. Men her endret det seg andre veien. Veldig god kontakt på starten, men så gikk det galt og nå har vi ikke kontakt og smiler ikke engang når vi ser hverandre. Som om vi aldri har kjent hverandre faktisk o.O Menmen. Veldig fine bilder forresten!

    16. Åh, er der nå -.- ikke lett å komme seg over han når vi hadde noe spesielt, men så virket det helt slutt fra hans side. Allikevel får jeg blikkontakt med han stadig vekk.. Et veldig bra og støttende innlegg! 🙂

    17. ja, nesten hele livet mitt… hoppet fra en uoppnåelig gutt til en annen! men nå er jeg sammen med verdens herligste gutt, i snart 6 måneder! elsker bloggen din og deg, du er så utrolig søt!

    18. Veit jo at det kjem til å gå over om ei stund, men det er mellomtida som er så hard! Det er jo ingenting anna på hjernen enn han. Men tusen takk for ditta innlegget! Ser på kommentarane at du hjelper både meg og andre. Du er kjempeflink, Hanna 🙂

    19. Har vært forelsket i samme gutt i snart ett år.. Han er 18 år og jeg 15 år. Og Etter han kom hjem fra utvekslingsåret sitt i USA, har vi snakket mer og mer. Nå i det siste har han vært hos meg flere ganger og vi har klina en del ganger, snakket med hverandre hver kveld i over en måned over telefon. Nå for en uke siden fant jeg ut at han klina med ei annen jente, og skyldte på at han var full. Men, nå har han gått over fra å ”drive” med meg, til å drive med hu jenta.. Og han tar ikke ansvar for sine handlinger.. Har virkelig ikke ord for hvor mye jeg skulle ønske at det var meg han likte. Har ikke følt meg så langt nede på en god, god stund.

    20. Jeg pleier ikke akkurat å skrive kommentarer eller noe på blogger, MEN akkurat på dette innlegget måtte jeg!
      Jeg likte en fyr i ca 4 år. Var hååååpløst forelsket. Rødmet bare han så min vei, tårte nesten ikke å si hei til han en gang. Trodde at jeg aldri hadde sjangs på han, så jeg sa aldri noe om det til han.
      Tiden gikk og vi ble til slutt gode venner, små flørtet litt men aldri noe mer. Så gikk en god stund og jeg så han ikke. Jeg fikk meg type og vi snakket sjeldent etter det.
      Så plutselig en dag tok han kontakt igjen, som venn. Jeg og eksen slo opp, så stilte han opp for meg og hjelpte meg. Det gikk ikke lenge før han sa til meg at han likt meg i alle år uten å tåre og si det. I helgen som kommer, har det vært meg og han i ett halvt år!:)
      Det jeg vilel frem til var at ting kan ordne seg, bare gi det litt tid!:)

    21. Inger: Jeg fikk faktisk frysninger når jeg leste igjennom kommentaren! Vet ikke hvorfor, men fikk det! Utrolig koselig at du ville dele erfaringene dine med meg/bloggen. Jeg elsker å høre på andre sine kjærlighetshistorier. Spesielt hvis de har en happy ending! : ) Det er forresten sant det du sier! Gi det tid, så ordner som regel det meste seg! En annen ting som også er superviktig er at man ikke stresser gutten for mye. Maser om å finne på ting, og så videre. Jeg tror det beste er å spille litt hard to get.

      Uansett, utrolig hyggelig å høre at det ordnet seg for dere to. Gratulere så masse med halvtårsdagen som kommer til helgen 😀

    22. fyfaen for et sinnsykt bra innlegg! beste innlegget jeg har lest på lenge nå, og for en rå måte du skriver på, dærsken! så bra at du skriver detta, så de jentene -og guttene som vil dø osv fordi kjæresten de hadde i to mnd slo opp, skjønner det.

    23. Hehe, koseligt og høre!:)
      Jeg får av og til litt frysninger selv når jeg tenker igjennom alt!:) Jeg føler meg så heldig!:)
      Det er helt sant det! Gutter blir lett skremt viss man “springer” etter de!
      Tusen takk!:D
      Jeg gleder meg veldig!:)
      Og foresten, du har veldig fin blogg!:)
      Jeg er ikke blogg person, pleier ikke akkurat og lese blogger.
      Men begynte og lese din pga SF faktisk!:)
      Jeg har selv vært i SF, så var gøy og lese om dine opplevelser derifra!:)

    24. Fantastisk bra innlegg, haha, jeg skrev om noe tips til ungdommer selv. “he is just not that into you” var overskriften. Jeg tror det er sykt mange unge inkludert meg selv som kjenner seg igjen i denne teksten. Jeg har aldri vært i et forhold og er gentlig meget glad for det.
      Mattie,

    25. hei jeg er en jente på 11 år som eg forelska i en gutt har spurt han men han sa nei men nå trur jeg at han liker meg for han sier alle hemlihetene sine til meg å vi heller hele tiden å jeg lurer på om du kan hjelpe meg for jeg tør ikke å spør han for jeg spurte han for 2 uke siden å jeg e døds forelaka i han på skolen når jeg ser han rømer jeg veldi så plis hjelp meg da skal jeg lese bloggen din hver dag <3

    26. Andrea: Heisann søte deg!
      aw, så utrolig hyggelig at du satte pris på det jeg skrev! Det gjør at jeg vil skrive enda mer, fortelle enda mer om erfaringene mine og så videre. Når jeg vet at det finnes lesere der ute som setter pris på det : )
      Huff, jeg sender alle gode tanker over til deg! Det er ikke noe gøy å få vite at han du er forelsket i er ikke interessert i deg! ;o Der og da er det den verste følelsen som finnes! Skulle ønske det var noe man kunne gjøre for å hjelpe. Det beste rådet må vel bli at selv om det føles ganske fælt nå, vil det gå over etter hvert. Jeg er helt sikker på at du vil finne en gutt som er ment for deg! Du må ikke gi opp!
      Stor klem fra California <3

    27. Ginaa: Kjenner jeg blir småirritert på han gutten når jeg leser det du skriver! Ingen jente fortjener å bli behandlet slik! Jeg mener, han burde virkelig ta seg sammen! Kan tenke meg det ikke er noe gøy for deg å finne ut at han “holder på” med flere jenter samtidig. I alle fall ikke når han allerede har latt deg forelske seg i han. Fyren høres ikke ut som han er noe å samle på. Jeg syns du skal heve deg over han og den barnslige oppførselen hans! Selv om det er vanskelig å glemme han nå, vil det nok gå bedre etter hvert. Det er jeg sikker på!
      Ikke glem at du er ei fantastisk jente 🙂

    28. Anonym: Jeg kan gjerne prøve å hjelpe deg så godt jeg kan! Først vil jeg si creds til deg som var så tøff at du turte å spørre denne gutten. Det er det ikke mange jenter som tør å gjøre i din alder. Men hvis han sa “nei” til deg for 14 dager siden, er det sikkert litt lurt om du venter litt før du spør igjen. Gutter liker ikke jenter som er klengete. Tror det beste vil være hvis du prøver og ikke tenke så alt for mye på det. Finn på ting som venner og prøv å ha det gøy sammen. Gjør du dette, vil forhåpentligvis resten falle på plass : )

    29. Uff det er det verste jeg vet! Det er så sykt mange gutter som er eldre enn meg som jeg liker! Og jeg vet ikke om de vet jeg eksisterer engang… :((( haha, kunne ønske jeg var eldre! Elsker bloggen din, hanna! :)<3 btw, jeg er 14 år... -.- haha

    30. Jeg bruker altid å lese dette innlegget da jeg er nedenfor. Jeg er forelsket i en gutt som er 3 år eldre enn meg, men av og til er han så frekk og teit at jeg ikke vet hva jeg skal gjør! Han sier at han elsker meg og at jeg er værdens beste jente.. Men igår slettet han meg på facebook! Så spore jeg han hvorfor å da sa han ; Fordi du spammer..
      Jeg er ordløs, hva faen?! Er han SÅ pingle at han ikke klarer å dumpe meg for real? Herregud. Han var den første som jeg har elsket så mye, og den første som har såret meg. Og nå vil han ha meg en gang til. Orker ikke mer av han, kjenner jeg blir utslitt og trett etter han. Og dette er bare en kort versjon av “historien” vår, er myyyyye mer!
      BTW, han sendte sån venneforespørsel iste.. men vet ikke om jeg orker å godta

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg