California Screaming

I dag stod Disneyland på planen, og til tross for at det bare var 2 uker siden jeg var der sist, hadde jeg det kjempegøy! Denne gangen var det mer fart og spenning og jeg har helt klart nådd komfortgrensen min! Jeg mener, jeg brukte å være den jenta som stod og ventet på de andre mens de tok en barnevennlig karusell, mens i dag har jeg både tatt loops, fritt fall og rafting. Det verste med det er at jeg elsket det. Elsker følelsen man får når man suser gjennom luften og magen killer til tusen.

I dag besøkte vi altså Disney California Adventure Park. Anbefaler absolutt denne parken hvis du har lyst på litt mer action enn dumbokarusell og Ole Brum land. Den aller skumleste karusellen er California Screaming. Der blir du skutt opp i lufta med en gang. Jeg tuller ikke, de teller ned fra 5 og så fyker man av sted. Rett opp og deretter rett ned. Lover dere at jeg svede opp fra setet da vi dro nedover, hylte som en gal og tårene trilte. Lina klemte i stykker armen min, og guttene bak oss hylte høyest av alle sammen. Etter 2 minutter i “heaven and hell”, ble turen avsluttet med en stor loop! Lovely!

En annen ride man kan anbefale er Tower of Terror. Der går man inn i et falleferdig Hollywood hotell, hvor det venter deg en skummel heistur. Man sitter i mørket, aner ikke hva man har i vente og plutselig fyker man rett ned. Skal love dere at stemmen er helt borte etter turen er ferdig. Var ikke et sekund av turen jeg ikke hylte! Det kalles ikke fritt fall for ingenting!

Det finnes også mange barnevennlige karuseller her, for de som er litt mindre vågale. Vi kjørte “bil”, Mickey’s pariserhjul, og kjørte “fly” over hele California. Sistnevnte var egentlig utrolig gøy. Man ble tatt med til forskjellige plasser i California, hadde vind i håret og livet var herlig.

Disneyland Adventure park er absolutt en park jeg vil anbefale. Dessuten var det mange kjekke gutter der. Lina og jeg ble til og med “sjekket opp”. Han ene fyren ville ha oss med til Vegas, til tross for at Lina nettopp ble 16 år. Haha, man må bare digge amerikanere.

Liker dere “skumle” karuseller?

34 kommentarer

Siste innlegg