The happiest place on earth

Also know as Disney World!

Det er virkelig den lykkeligste plassen i verden, og man føler seg som et barn igjen med en gang man entrer parken. Jeg la igjen den 21 år gamle, seriøse Hanna på hotelrommet og hadde det gøy hele dagen lang!

Disney World i Orlando er den største Disney-parken i verden og består av 4 forskjellige parker. Magic Kingdom (den orginale), Disney’s Hollywood Studios, Animal Kingdom og Epcot (har en bit av Norge). Siden vi bare skulle være en dag i Disney, bestemte vi oss for å besøke Magic Kingdom, til tross for at vi allerede har vært der før. Dette ble den femte gangen jeg har vært i Disney World/Land. Sykt å tenke på egentlig.



Hadde det uansett fryktelig gøy i Magic Kingdom, selv om parken er veldig barnevennlig og det skumleste man kan gjøre er å kjøre Big Thunder Mountain Railroad (som ikke er skummel i det hele tatt).

Magic Kingdom er igjen delt opp i mange forskjellig parker, og her kan du finne alt fra Fantasyland (hvor prinsesseslottet ligger) til Adventureland med Pirates of The Caribbean og Tomorrowland romskip og teknologi. Jeg liker Frontierland best, hvor man finner Splash Mountain (tømmerrenna) og Big Thunder Mountain Railroad (berg og dalbane).

Bloggeren i meg følte for å dokumentere hver minste detalj. Her tar vi Big Thunder Mountain Railroad. Jeg med kamera og Oda med videokamera. Haha, må bare le av oss.

Dagens lunsj var en banan. Dere kan tenke dere at vi ble sultne etter hvert!

Føler meg som en skikkelig turist når jeg har kameraveska festet til clutchen.

Dette var den siste karusellen vi tok. Tekoppene i Fantasyland. Kjempegøy!

Vi fikk også med oss den berømte Disney Paraden. Jeg har sett den hver gang jeg er i Disney, og den har enda ikke skuffet. Det er en så god følelse å se alle barndomsheltene svirre forbi, med fantastisk Disney musikk i bakgrunnen. Fikk til og med et slengkyss fra Peter Pan. Det er ikke verst dere!

Har dere vært i Disney World/Land før?

57 kommentarer

Siste innlegg