Tell us your name, age, weight and height!

For en opplevelse sier jeg bare. Føttene mine er ødelagt etter å ha stått 5 timer i kø iført høye hæler. Nevnte jeg at jeg stod der i 5 timer? Kroppen min har sikkert fått frostskade etter kulden (den ene dagen det skulle være dårlig vær i Cali, måtte jo selvfølgelig være på audition-dagen), og nervene er helt uslitt etter all spenningen. Men, fortvil ikke. Det var absolutt verdt det! Stå foran TV-crewet til CW å vise fram meg selv var en opplevelse og en erfaring jeg sent vil glemme.

Da vi ankom BlackHawk Plaza der audition skulle være, var det hundrevis av håpefulle jenter som allerede sto i kø. Ble bedt om å stille meg bakerst i køa, som snurret seg rundt hele kjøpesenteret, og bare vente. Hadde heldigvis med pappa og Kirsti (kusinen min) som psykisk støtte, og vi møtte en gjeng supersøte jenter som fikk tiden til å gå mye fortere.

Vi måtte som sagt stå i over 5 timer i kø, og hele dagen gikk vel egentlig med til venting. I løpet av ventetiden ble vi filmet av film-crewet til CW, intervjuet og tatt bilde av fra det kjøpesenteret audition var på, og gått Catwalk foran alle deltagerne. Sistnevnte må jeg innrømme at jeg syns var litt skummelt. Vi måtte faktisk gå i en slak nedoverbakke, og tror dere ikke at jenten som skulle gå rett før meg datt på rumpa foran alle sammen. Gjett om jeg ble nervøs da eller?! Men det gikk heldigvis bra, og jeg kunne gå videre til selve intervjuet.

Etter enda mer venting kom vi inn på en restaurant der vi fikk nachos og vann. Nå var det like før selve intervjuet, og jeg skalv bokstavelig talt som et aspeløv. Tusenvis at tanker gikk gjennom hodet mitt. Ser jeg bra nok ut? Hva om jeg dummer meg ut? Enn om jeg ikke får til å svare på spørsmålene? Sverger på livet til Ed Westwick at jeg holdt på å besvime da den ene damen fortalte meg at nå var det snart min tur. (Hjalp vel heller ikke at jeg bare hadde spist en liten brødskive til frokost. Ikke akkurat den klokeste avgjørelsen jeg har tatt)

Dette bildet ble tatt like før jeg skulle i ilden.

Uansett, da jeg endelig kom inn for å intervjues gikk alt kjempebra. Begynte med at en dame festet på meg en mikrofon og så måtte jeg stille meg foran en helgrønn vegg og stå på et teipmerke. “Can you please tell us your name, age, wight and height”, og så var vi i gang. Etter en god del spørsmål om hvorfor akkurat jeg skulle vinne America’s Next Top Model, og hvilke modellkvaliteter jeg hadde, var det tid for Catwalk. Måtte gå fram og tilbake, og vise meg fram. Til slutt skulle de ha film av meg i profil og helfigur før audition var over og jeg kunne puste lettet ut.

Av alle jentene som har meldt seg på er det omtrent 100 som går videre til neste runde. Om jeg går videre eller ikke får jeg vite om et par uker. Skal selvfølge oppdatere dere med en gang jeg vet noe. Nå gjenstår det bare å krysse fingrene for at de likte den blonde jenta fra Norge.

45 kommentarer

Siste innlegg