Hvordan dra ut på livet i USA, når man er underage!

Siden det er så lenge siden jeg har svart på et leserspørsmål tenkte jeg å gjøre det i dag. Fikk et spørsmål fra Mia som lyder som følger? 

Først og fremst må jeg si at dette er ikke noe enkel sak. Man tror kanksje man kan komme langt med blondt hår og fint utseende, men da må man tenke om igjen. Dørvaktene lar seg absolutt ikke lure av et vakkert ytre! Tror den eneste plassen det har vært enkelt å komme inn på et utested å kjøpe seg alkohol, til tross for at man er under 21, må bli i Las Vegas. Halloo, de slapp inn min 17 år gamle lillesøster! Det sier vel egentlig sitt.

Uansett så skader det ikke å prøve. Kan godt hende dørvakten legger godviljen til eller faktisk tror du er over 21 og lar vær å spørre om ID. Da jeg var i New York klarte jeg og Cathrine å komme inn på Waverly Inn. Der ble vi tilbudt både hvitvin og champagne uten spørsmål. Ble også tilbudt noen andre tvilsomme saker, men det får vi ta en annen gang.

Jeg tror det å komme inn på et utested når man er underage avhenger fra by til by og dørvakt til dørvakt. Prøver du å bruke ditt norske bankkort som legitimasjon, forstår de absolutt ingenting. De klarer ikke å lese datoen ut i fra fødselsnummeret ditt, og da kan to ting hende. Enten godtar de legitimasjonen og lar deg komme inn, eller så sier de at dette ikke er en gyldig id og du må vise pass eller gå.

Jeg er glad for at jeg endelig er 21 og slipper å tenke på hvordan skal jeg klare å komme inn på byen denne gangen. Håper dere som enda er underage og har tenkt å prøve “lykken” i USA ble litt klokere nå. Tror konklusjonen må bli at det skader ikke å prøve, men ikke bli skuffet om du får nei til et svar, for de er som sagt veldig strenge her.

Hva ville dere ha gjort? Prøvd å snike deg inn, eller ventet til du ble 21?

34 kommentarer

Siste innlegg