Søndagstema – San Francisco!

Blir et litt annerledes søndagstema i dag. Med mangel på ideer, endte jeg opp med å skrive et innlegg om San Francisco. Jeg har flere ganger blitt spurt om jeg ikke kunne lage et innlegg der jeg tipser dere om ting dere bør få med dere i San Francisco. Jeg er ingen guideekspert, og hele innlegget er basert på mine egne erfaringer om hva man bør og ikke bør gjøre. Tenkte å dele inn innlegget i forskjellige kategorier og jeg starter med shoppingen.

Det blir ikke stort bedre enn shopping i San Francisco. Visste dere at San Fran er kåret til den andre beste byen å shoppe i, i hele USA. Førsteplassen gikk såklart til New York. Er du som meg, glad i designervesker og sko, er Union Square den rette plassen for deg. Der ligger merkebutikkene side om side, rett og slett himmelen for shoppeglade jenter. Du finner blant annet Louis Vuitton, Burberry, Mulberry, Chanel, Dior, Saks Fifth Avenue, Juicy Couture og masse annet snadder.


// Louis-louis ♥

Liker du en blandig av både dyrt og billig er Westfield shopping center kanskje en god løsning for deg. Der finnes det noe for mor og far, gamle og unge, gutt og jente. Ja, dere skjønner tegninga. Her finner du butikker som Guess, Juicy Couture, Bebe, H&M, Forever 21, United Colors of Benetton, Mango, Zara, Hollister and my beloved Victoria’s Secret! Har brukt en del tid og penger på dette senteret. It feels almost like home.


// Ah, Guess. Miss it!

Har du lyst på litt mer vintage shopping. Finne noe annerledes som ikke alle andre har er Hyde Ashberry plassen for deg. En utrolig stilig gate hvor det finnes mange fargeglade og gøyale butikker. Selv har jeg bare kjørt gjennom gaten, men Oda har vært der på shopping og kom hjem med en stor pose fylt opp med accessories. Her kan man nok også finne mange vintage skatter, så absolutt verdt turen om du er på besøk i SF.


// Dette er forresten fra NY. Fant ikke noe bedre bilde.

San Francisco har mye å by på når det kommer til sightseeing. Hovedattraksjonen er vel Goden Gate, og det er virkelig verdt en tur dit. Den rød-oransje brua er et syn for øye, og den perfekte bakgrunnen til en photo shoot. Man kan enten ta en sightseeing-buss hit, eller leiebil. Tar man leiebil kan man kjøre opp mot vista point. Her er utsikten mye bedre, og når man skal kjøre ned igjen, er utsikten breathtaking! 

 

Cabel Cars er en annen ting man bør få med seg når man er i San Francisco. Selv om køene har en tendens til å bli milelange, spesielt om våren/sommeren, er det verdt å vente en time eller to i kø. Føles nesten som om man er tatt rett ut av intro-sangen til Full House. Apropo Full House. Det er og en ting man kan få med seg. Dra til huset hvor serien ble “spilt inn” og drøm tilbake til når man var liten og DJ og Steph var heltene.

Ellers så kan man dra til Coit Tower som er SF’s svar på Empire State. Her kan man nyte den nydelige utsikten over San Francisco. Gå rundt i byen og opp og ned alle bakkene, San Francisco er jo kjent for de bratte bakkene sine. Dra ut til alcatraz eller dra ned til Fisherman’s Wharf. Sistnevnte var jeg ikke så begeistret for selv. Var gøy å ha vært der, men var alt for mye sjømat etter min smak og tullete turist-ting.


// Nydelig, eller hva?

Når det kommer til restauranter og uteliv er jeg dessverre utrolig dårlig på navn. Har blitt tatt med på alle slags kule, interessante, dyre og mystiske restauranter, men jeg kan ikke navne på en eneste en. Lurer på om Raf tok meg med ut på middag på 25Lusk (tror det het det), og den restauranten er det ingenting å si på. Når det kommer til utesteder anbefaler jeg Lime på søndager (det ligger i Castro) og Slide er ganske kult på lørdagskveldene. De har til og med en egen sklie man må skli ned for å komme inn. Sweet!

Hvis man har leiebil er det mye morsomt å gjøre utenfor San Francisco. Vil dere ha vakker utsikt og nydelig natur er det bare å sette seg i bilen å begynne å kjøre lang kysten av California. Utsikten er breathtaking og det er mange fine objekt å fotografere. Selv har vi dratt til Santa Cruz og Big Sure. Nydelige plasser alle sammen, og jeg ble like overrasket over den fantastiske naturen hver gang.

Har du lyst til å dra til en stille, rolig og mystisk plass er Muir Woods the place. Her kan du la tankene vandre og øyene hvile på de røde trærne, eller Red Woods som de kalles. Er du “heldig” så møter du kanskje en Bjørn også. Hvem vet?

Napa valley er også noe jeg anbefaler på det sterkeste. Dra på wine tasting, og opplev California på sitt beste. Man drar til utsøkte vingårder som tar pusten fra deg, og får lære en hel del om vin. Den perfekte utflukt å gjøre sammen med noen man er glad i. Venner, kjæreste eller familie. Spiller ingen rolle så lenge sola skinner!

Jeg er forresten utrolig glad for at jeg bodde et år i San Francisco! Har aldri opplevd så mye nytt og spennende før, møtt så mange herlige mennesker og bare kost meg. Det er litt sørgmodig å tenke på at dette ikke er hverdagen min lenger, men kjenner jeg meg selv rett så er det ikke så alt for lenge til jeg er tilbake!

Hva syns dere virket mest spennende?

10 kommentarer
    1. Hæ, DJ og Steph? Det er jo Michelle som var hele showet! :p
      San Fran er definitivt en av byene i USA jeg er sykt lyst til å besøke!! Skal absolutt oppleves en gang!
      Og Slide hørtes ganske artig ut :p

    2. Så fine Bilder! Gleder meg masse til å reise dit no 🙂 Om du kjem på noken navn på restauranter/klubber osv, lover du å legge dem ut? 🙂

    3. Fantastisk flott innlegg! Du har jo bodd i denne byen selv, så jeg lurer litt på om du hadde hatt lyst til å poste et innlegg om hvordan det hverdagslige er der? For eksempel tips til cafeer, måter å komme seg frem på (buss, undergrounds eller de berømte trikkene), om eventuelt target, wallmart, pottery barn osv ligger lett tilgjengelig? Kanskje et litt sært spørsmål, men jeg kommer fra Virginia selv, og vurderer nå å flytte til San Francisco. Har blant annet hørt at gatene lett kan fylles av uteliggere og liknende om kveldene, noe som skremmer meg litt i å ta steget rundt flyttingen. Alene i San Fran, da skal jeg føle meg rimelig trygg også hehe!
      Lurer også på om gatene er så søte som de fremstås på i Full house? The big question!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg