The american life

I dag merket jeg virkelig at vi bor i Amerika. Da jeg holdt på å ta bilde av adventskalenderen min ringte det på døra og jeg gikk for å åpne. Foran meg sto den skjønneste lille nabojenta vår og holdt moren sin i hånda. “Do you want some cookies,” sier hun veldig forsiktig og gjemmer seg bak moren. Aw, hun er så søt! “We baked you some cookies, they are still warm so I hope you enjoy it,” sa moren. Hvor snilt er ikke det? Slike naboer skulle jeg likt å ha i Norge. Hele settingen var nesten tatt ut i fra en amerikansk film. Forskjellen var vel at jeg ikke var nyinnflyttet og de ikke var den sjenerte nabogutten! Haha, koselig var det uansett.


Som sagt holdt jeg på å ta bilde av adventskalenderen min. Vanligvis bruker mamma å lage 24 pakker til alle de tre barna sine til advent, siden vi bor i California i år ble ikke denne tradisjonen vedlikeholdt. Tror kanskje mamma hadde litt dårlig samvittighet, for når jeg våknet i dag hadde hun laget en rosa adventskalender til meg! Hun er og blir den snilleste. Nå kan jeg og åpne en pakke for hver dag, og ikke bare lese om at dere gjør det! Sweet!

Har du snille naboer?
Bruker du å ha adventskalender i desember?

31 kommentarer

Siste innlegg