making my Edward T-shirt, part two

I dag har jeg vært wannabe Jenny Humphrey. Klippet, sydd, slitt og limt og nå er jeg snart ferdig med Edward skjorta mi.

Tenkte å vise dere hva man må gjøre for å lage seg en lik. Det man trenger er:
  • Hvit singlet
  • Svart skinnstoff
  • Gråpapir
  • Tøysaks
  • Symaskin eller nål og tråd
  • Glittersteiner
  • Strykejern
Det første jeg gjorde var å lage en mal av bokstavene og hjertet ut av gråpapir. Malene teipet jeg på skinnstoffet, og så klippet jeg bare rundt. Tilslutt gikk jeg over og finjusterte og da ble det slik:

(klarte å bytte plass på a'en og r'en, men er heldigvis ikke slik på skjorta)
Deretter begynner den litt mer vanskelige delen, altså syingen. Jeg valgte å sy med symaskin, men det går fint å sy for hånd. 
Helt til slutt festet jeg på glittersteiner litt overalt, slik at skjorta ble skikkelig Hanna.

Skal vise dere resultatet litt senere i dag.
4 kommentarer

Siste innlegg